Wat houdt een EHBO-cursus in? EHBO staat zoals iedereen weet voor: ‘eerste hulp bij ongevallen’. Het is belangrijk voor bedrijven om deze hulp aan te bieden bij bedrijfsongevallen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en kan zelfs de beste overkomen. Bij een EHBO cursus leert men om noodzakelijke hulp te verlenen bij een levensbedreigende situatie of eenvoudig letsel. Het is voor ieder bedrijf belangrijk om een aantal werknemers deze cursus te laten volgen. Mocht er ooit sprake zijn van een eerste hulp situatie, de medewerkers weten wat ze te doen staat. Mensen met een EHBO-diploma worden ook wel BPV’ers genoemd, oftewel bedrijfshulpverleners.

 

Leer om te gaan met een eerste hulp situatie
Een noodsituatie kan zich plotseling en onverwacht voordoen. Het is verstandig voor bedrijven om voorbereid te zijn op zo’n eventuele noodsituatie. Dit kan erger letsel voorkomen en zorgt bovendien voor een veilig gevoel. Weet jij wat je moet doen in een noodsituatie? De meeste mensen hebben namelijk geen flauw benul. Door het uitvoeren van de juiste handelingen wordt erger vaak voorkomen. Het is voor iedereen mogelijk om zo’n EHBO-cursus te volgen. De vraag die je jezelf moet stellen is niet: ‘wat houdt een EHBO-cursus in’? Vraag jezelf beter af, wanneer je de cursus gaat volgen? Zorg er voor dat in ieder geval een paar mensen in het bedrijf deze cursus hebben gevolgd. Het is aangeraden om altijd iemand op de werkvloer te hebben die in het bezit is van een EHBO-diploma.

 

Geschikt voor iedereen van jong tot oud
Een EHBO-cursus kan iedereen volgen. Dit is helemaal niet moeilijk en voor iedereen gemakkelijk te begrijpen. Het gaat hierbij om de meest voorkomende eerste hulp situaties. Na het volgen van deze cursus kan iedereen gemakkelijk een gewonde helpen. Hierbij maakt het niet uit of de persoon licht of ernstig gewond is. Wie deze cursus heeft gevolgd zal zeker goed kunnen helpen. Misschien kun je de persoon helpen zodat deze niet naar de dokterspost hoeft, of juist zorgen dat de persoon hier veilig aankomt door de juiste verzorging. De meeste eerste hulp situaties zijn gemakkelijk om mee om te gaan. Wie een EHBO-cursus volgt zal leren omgaan met de meest voorkomende (nood)situaties. Het volgen van deze cursus is leerzaam en leuk om te doen. Sommige zorgverzekeraars vergoeden ook een EHBO-cursus. Sowieso is deze investering de tijd en het geld meer dan waard. Met deze kennis op zak kan je levenslang mensen helpen! Bovendien staat een EHBO-cursus mooi op het CV.

 

Bron: faf-training.nl 

Bij het inhuren van een reinigingsdienst moet men letten op details zoals ervaring en opleiding in de omgeving. Daarnaast is de reinigingsservice uitgebreid en variabel. Het omvat van de basisreiniging tot de reiniging in bedrijven, onder andere na de bouw.

De goede schoonmaakprofessional is degene die zijn eigen werk respecteert en waardeert. Hij heeft een goede fysieke capaciteit en aanleg; hij is wendbaar en houdt ervan om te dienen en te helpen. Hij moet proactief zijn, initiatief hebben, verantwoordelijk en georganiseerd zijn. Een goede professional is discreet in zijn werkomgeving; hij weet hoe hij in een team moet werken en komt overeen met het vertrouwen van de werkgever. Naast aandacht voor de beste schema’s voor elke taak, moet hij de verschillende soorten schoonmaak kennen.

Hiermee heeft u de ervaring om te weten welke producten geschikt zijn voor elk gebied. Dit zal u helpen om voor uw eigen gezondheid te zorgen wanneer u met producten te maken heeft. Kijk hieronder wat de verschillende soorten reiniging zijn.

Huishoudelijke reiniging

De residentiële schoonmaakdienst wordt uitgevoerd in huizen en appartementen van particulieren. De professionals zijn verantwoordelijk voor het ophalen van vuilnis, vegen, wassen, afstoffen, glazenwassen, het schoonmaken van meubels en gebruiksvoorwerpen.

Zakelijke reiniging

De bedrijfsschoonmaakservice loopt via verschillende afdelingen zoals de receptie, kantoren, pantry en badkamers. En vanwege deze bijzonderheden is het voor een instelling van cruciaal belang om haar omgeving schoon en georganiseerd te houden, niet alleen om haar medewerkers toe te wijzen en te helpen bij de veiligheid, maar ook om klanten, professionals en leveranciers te veroveren en te behouden.

Schoonmaken in condominium

De condominium schoonmaakdienst helpt bij de organisatie en het behoud van de omgeving tot in de kleinste details. Het zorgt voor gemeenschappelijke ruimten, zoals entreehal, gangen, feestzaal, speeltuinen en tuinen.

Schoonmaak in restaurants

Het schoonhouden van het restaurant kan, naast het aangenaam maken voor klanten en medewerkers, infectieketens doorbreken en ziekten voorkomen. Het schoonmaken in een restaurant vereist, naast de basis dagelijkse schoonmaak en toewijding, sommige diensten zijn uitgebreider, zoals het schoonmaken van kappen, uitgevoerd door de industriële schoonmaakprofessional, en het schoonmaken van gevels, uitgevoerd door een klimmer die gespecialiseerd is in het gebied.

Schoonmaak na afloop van de werkzaamheden

De reiniging na de werkzaamheden is de fundamentele fase die vooraf gaat aan de oplevering van het project aan de eigenaar. Deze dienst wordt uitgevoerd door de General Services Auxiliary. Hij handelt rechtstreeks op het gebied van de civiele bouw, waarbij hij het vuil verwijdert van moeilijkere niveaus en plaatsen die door anderen niet worden waargenomen.


Dit soort service vereist het gebruik van betere reinigingsmiddelen en hun respectievelijke persoonlijke beschermingsmiddelen. De ingenieurs vragen altijd om de aanwezigheid van deze professional, omdat ze hun werk in perfecte staat moeten afleveren, waardoor de goede reputatie van hun werk en de totale tevredenheid van hun klanten verzekerd is.

Naast het feit dat ze op de hoogte zijn van de wettelijke normen voor toezicht, zijn schone en georganiseerde omgevingen productiever en gezelliger. En ook waarde toevoegen aan het bedrijf, het aantrekken en trouwen van klanten.

Echter, rekenen op een gekwalificeerd reinigingsteam is voor veel bedrijven een uitdaging. Omdat ze uiteindelijk fouten maken in de toelating van professionals. Dit probleem kan worden opgelost door het inhuren van arbeidskrachten via gespecialiseerde bedrijven, zoals Gewoon Voor Jullie, die in staat zijn om de beste professionele schoonmaakdiensten te leveren. Heeft dit artikel jouw interesse getrokken in schoonmaakwerk? Kijk dan hier voor verschillende schoonmaak vacatures in Breda

 

SEO Zwolle

Wil jij graag meer unieke bezoekers ontvangen op jouw website? Dan ben je bij Béyonit aan het juiste adres. Dit online marketing bureau heeft zich namelijk gespecialiseerd in het helpen van ondernemers bij het verhogen van hun omzet door middel van online marketing. Het team heeft onder andere jarenlange ervaring in het ontwikkelen van websites, schrijven van content en organiseren van marketing evenementen. Béyonit is dus de ideale optie als je op zoek bent naar iemand met verstand van SEO in Zwolle.

Wat is SEO?

Voordat je iemand inhuurt om te werken aan jouw SEO-resultaten in Zwolle, is het handig om wat meer te leren over wat SEO eigenlijk is. De afkorting SEO staat voor Search Engine Optimization. SEO is een cruciaal onderdeel van een goede marketingstrategie en richt zich vooral op het bereiken van zoveel mogelijk topposities in zoekopdrachten op Google. Er zijn verschillende manieren om dit voor elkaar te krijgen en hoewel je kunt proberen dit zelf te doen, boek je waarschijnlijk meer resultaten door een professional in te huren. Dat is dan ook de reden dat het een goed idee is om Béyonit in te huren voor het verbeteren van jouw SEO-resultaten in Zwolle.

Waarom Béyonit?

Je vraagt je misschien af waarom Béyonit het beste bedrijf is om jouw SEO-resultaten in Zwolle te verbeteren. Dit heeft onder andere te maken met de interessante samenstelling van het team. Alle teamleden hebben namelijk allerlei verschillende achtergronden en samen zorgen ze ervoor dat iedereen die bij hen aanklopt, krijgt wat hij of zij verwacht. In de afgelopen 10 jaar heeft het bedrijf al meer dan 1000 projecten succesvol afgerond voor klanten uit allerlei verschillende sectoren. De hier opgedane ervaring zorgt ervoor dat jij het verbeteren van jouw SEO-resultaten in Zwolle met een gerust hart aan Béyonit kunt overlaten. 

Wat kan je verwachten?

Er zijn een aantal dingen die je kunt verwachten als je Béyonit inhuurt om jouw SEO-resultaten in Zwolle te verbeteren. Ten eerste gaat het team aan de slag met een grondige analyse van de verschillende mogelijkheden voor jouw specifieke bedrijf. Dat houdt in dat wordt gekeken naar de doelgroep, jouw huidige website en wat jouw doelen zijn op de korte en lange termijn. Zodra dit allemaal duidelijk is, gaan de experts aan de slag met het optimaliseren van het ontwerp, de content en de marketingstrategie van jouw website. De verbeterde SEO-resultaten in Zwolle waarin dit resulteert zullen uiteindelijk leiden tot meer unieke bezoekers en een grotere omzet.

Andere diensten

Naast het feit dat je Béyonit in kunt huren om jouw SEO-resultaten in Zwolle te verbeteren, bieden ze ook nog andere diensten aan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het organiseren van marketing evenementen, het ontwikkelen van een succesvolle marketingstrategie of het optimaliseren van de performance en veiligheid van jouw website. Meer informatie hierover vind je op de website.

Vragen of opmerkingen?

Voor meer informatie over de mogelijkheden voor het verbeteren van jouw SEO-resultaten in Zwolle of een vrijblijvend adviesgesprek, kan je natuurlijk altijd contact opnemen met de klantenservice van Béyonit.

werkschoenen

Als u op zoek bent naar sportieve werkschoenen, dat wil zeggen werkschoenen die zo veel mogelijk lijken op uw normale sneakers, dan raad ik u aan dit artikel te blijven lezen!

In dit artikel beantwoord ik de meest gestelde vragen over sportieve werkschoenen, om u te helpen het perfecte paar werkschoenen voor u te vinden!

In welke gevallen zijn sportieve werkschoenen voor mij geschikt?

  1. Als u een taak uitvoert waarbij u geen schoenen met een klassieke look hoeft te dragen
  2. Als je genoeg hebt van gewone veiligheidsschoenen
  3. Als u een superieur niveau van comfort wilt

Ja, sportveiligheidsschoenen worden de laatste tijd steeds populairder, omdat ze zeer comfortabel zijn, soms zelfs comfortabeler dan gewone sportschoenen, en alle grote producenten concurreren, elk proberen het meest comfortabele model van sportveiligheidsschoenen aan te bieden . Daarom gebruiken ze steeds meer moderne en innovatieve technieken om veiligheidsschoenen te produceren die steeds mooier en stijlvoller worden.

Aan welke normen voldoen sportveiligheidsschoenen?

Sportveiligheidsschoenen volgen, net als normale veiligheidsschoenen, de standaard UNI EN ISO 20345 = schoeisel uitgerust met neus, die de drager beschermt tegen stoten en pletten, met weerstand tegen energieën tot 200J en tegen drukbelastingen van minstens 15kN.

De structurele kenmerken van sportveiligheidsschoenen:

  • Modern ontwerp
  • Felle kleuren
  • Vaak hebben ze speciale schokabsorberende systemen
  • Om stijlredenen is de neus vaak gemaakt van aluminium, maar er zijn ook niet-metalen neus, gemaakt van composietmaterialen of glasvezel.
  • Ze worden steeds lichter en flexibeler
  • Vaak hebben ze geen metalen delen
  • Vaak zijn ze gemaakt van een alternatief materiaal voor leer, zoals microfiber, gebreide of gehaakte stoffen
  • Ze zijn ademend en comfortabeler dan de meeste normale veiligheidsschoenen
  • De zool is vaak gemaakt van EVA (de tussenzool) en rubber (de buitenzool), net als normale sportschoenen, maar er zijn ook zolen van andere materialen zoals PU / PU, PU / TPU en PU / rubber
  • Je vind sportveiligheidsschoenen die beschikbaar zijn in elke categorie, zoals; S1, S1P, S2 en S3 werkschoenen.

Omdat het steeds voordeliger wordt om een gsm aan te schaffen en een abonnement af te sluiten, zou je denken dat er niet veel mensen meer zijn die gebruik van maken van een traditionele portofoon. Toch is het tegendeel waar. Er zijn zelfs steeds meer mensen die er weer voor kiezen om een auto van te gebruiken voor telefonische communicatie. We vertellen je graag waarom dit zo is.

Wordt een portofoon nog wel gebruikt?

Je zou misschien denken dat het tegenwoordig helemaal niet meer nodig is om een portofoon te gebruiken. Omdat iedereen een smartphone heeft en daarop meestal prima bereikbaar is. Toch zijn er nog altijd veel bedrijven, overheden en ook particulieren die gebruik maken van de portofoon. De voornaamste reden is dat het bereik een stuk betrouwbaarder is. Ook als je je begeeft op plekken waar het gsm-signaal niet toereikend is. Met een portofoon zal je hier nooit last van hebben. Daarom maken veiligheidsdiensten zoals de politie en brandweer ook allemaal gebruik van de portofoon. Maar denk ook aan motorrijders die onderling willen communiceren op de weg.

Voor sommige portofoons heb je wel een vergunning nodig

Houd er wel rekening mee dat je voor sommige portofoons een vergunning nodig zal hebben. Hiermee wordt voorkomen dat het signaal van overheidsdiensten bijvoorbeeld gestoord kan worden. Vaak wordt er wel aangegeven bij het product of het om een portofoon gaat waarbij je een vergunning nodig hebt of niet. Twijfel je toch hierover? Neem contact op met de aanbieder. Als particulier moet je dus eigenlijk altijd gebruik maken van een vergunningsvrije portofoon.

Ontdek portofoons van het merk Icom

Er zijn veel verschillende soorten portofoons, laat je daarom adviseren over de juiste portofoon voor jouw situatie. tegenwoordig is het merk Icom bijvoorbeeld populair. Een Icom portofoon staat bekend als betrouwbaar. Hiervoor kan je bijvoorbeeld contact opnemen met een specialist zoals Portofoonweb.nl, dit is de grootste online winkel op het gebied van portofoons in Nederland. Hier vind je diverse modellen, de meest bekende merken maar ook eventuele accessoires die je nodig zal hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan antennes of zendontvangers om de communicatie vlekkeloos te laten verlopen.

 

Werk je voor langere tijd in het buitenland of ben je vaak op vakantie in het buitenland? Dan kan het handig zijn om in contact te staan met online professionele psycholoog. Online therapie wordt tegenwoordig steeds populairder omdat steeds meer mensen moeten reizen voor hun werk. Dit reisgedrag zorgt soms voor stress en veel mensen ervaren druk als ze werken in het buitenland. Daarom kan het handig zijn om altijd iemand te hebben waarmee je je problemen kan bespreken, ook als je je in het buitenland bevindt.

Waar ook ter wereld

Als je contact staat met een online psycholoog dan is het grote voordeel dat je altijd contact op kan nemen, waar je je ook ter wereld bevindt. Veel mensen die moeten reizen voor hun werk, of een langere tijd in het buitenland moeten verblijven, kunnen zich alleen gaan voelen en ervaren stress omdat ze niemand hebben om tegen te praten in hun eigen taal. Een psycholoog op afstand kan dan uitkomst bieden.

Expats staan onder grote druk

Een expat is iemand die werkt in het buitenland voor een langere tijd. Vaak ben je dan als Nederlander alleen in het buitenland en heb je niet iemand om mee te praten in je eigen taal. Daardoor kan je je al snel alleen gaan voelen. Een expat psycholoog is vaak meer dan een psycholoog, in eerste instantie gewoon een prettige gesprekspartner.

Professionele hulp

Ben je op zoek naar professionele hulp, iemand om mee praten over je problemen? Schakel een expat psycholoog in. Hier kan je terecht om je problemen te bespreken. Met een professional die je de juiste adviezen en tips kan geven om je leven weer op de rit te krijgen. Expats staan vaak onder grote sociale druk, en ook stress door werk komt er regelmatig bij kijken. Het is belangrijk om een uitlaatklep te hebben, een professional met wie je kan praten over je problemen.

 

Soms merkt u als ondernemer dat het niet goed gaat met uw bedrijf. Dan is het een nachtmerrie om te denken dat het een faillissement zou kunnen worden. Maar meestal gebeurt het gewoon. Daarom kunt u advies aan iemand vragen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Helaas gaan er ook bedrijven onnodig failliet, omdat er te laat wordt ingegrepen.

DE FINANCIËN EN ADMINISTRATIE

Een van de eerste dingen die u moet doen is de financiën in kaart brengen. Zo weet u welke dingen geld opbrengen en welke dingen geld kosten. Om de financiën in kaart te brengen moet er als eerste de administratie op orde brengen. Zo krijgt u ook inzicht in verdere zaken zoals het personeel, klanten en verdere rekeningen.

VERDIEPING IN KLANTEN

Als er geen nieuwe klanten komen is het tijd om u te verdiepen in de huidige klanten. De huidige klant kan dan aangeven wat er goed gaat en wat niet. Zo kunt u ervoor kiezen om eventueel nieuwe afspraken te maken, die gaan leiden tot meer winst. Wel is het belangrijk dat er wordt toegelicht aan de klant waarom die nieuwe afspraken nodig zijn. De klant apprecieert dat en gaat dus leiden tot betere mond-tot-mond reclame.

HET PERSONEEL

Het personeel kost natuurlijk ook geld. Daarom moet u uw personeel goed benutten en betrekken bij de situatie. Verder is het belangrijk om inzicht in het werk van uw personeel te hebben. Zo weet u welk personeel nuttig is en welke er dus beter ontslagen kunnen worden. Mocht het zijn dat u veel personeel ontslaat, dan maakt het niet uit dat u veel tijd investeert in het veranderen van personeel. Dat komt omdat u het nieuwe personeel ook de nieuwe dingen kunt leren. Het oude personeel valt meestal terug in de oude gewoontes.

TOCH EEN FAILLISSEMENT?

Als er toch een faillissement dreigt te komen. Dan is het tijd om de hulp van een advocaat in te schakelen. Voorbeeld is SWDV Advocaten Ze u kunnen helpen met het aanvragen van het faillissement. Zo wordt de procedure makkelijker en kunt u het sneller gaan verwerken. Als eerste wordt het faillissementverzoek ingediend daarna wordt er een zitting gehouden die vervolgens leidt tot een uitspraak. Op die uitspraak kunt u een hoger beroep of cassatie indienen. Daarna is de procedure afgelopen en kunt u verder met eventueel een andere baan te zoeken.

Het lijkt misschien heel wat. Maar eigen zaken, op een goede manier, uit handen geven kan vele voordelen opleveren. Webwinkels hebben allemaal opslagruimte nodig, en een ruimte waar zaken kunnen worden ingepakt en geëtiketteerd. Maar het zijn niet alleen de materialen die nodig zijn om artikelen verzendklaar te maken, ook is er tijd nodig. Het verwerken van bestellingen en controleren van betalingen is belangrijk. Want de zaken hebben goed management nodig om een bedrijf niet ten gronde te laten gaan.

Er zijn veel verschillende artikelen te vinden in de vele webshops die er zijn. Zowel houdbare als niet houdbare producten worden er online verkocht, en die hebben allemaal hun eigen specifieke opslag nodig. Een paar dozen met zelf uitgebrachte boeken zijn wel in een schuur of op een zolder op te bergen, Maar niet iedereen heeft bijvoorbeeld een geschikte koeling, om zaken op een verantwoorde manier te kunnen bewaren. Tevens is er ook tijd nodig om alle pakketten weg te brengen naar de post. 

Constructieve tijdwinst

Het is tegenwoordig mogelijk, om het logistieke gedeelte van een webwinkel door een ander bedrijf te laten verzorgen. Aan de ene kant brengt dit natuurlijk wel wat kosten met zich mee, maar een balans is zo uitgerekend. Het zogenaamd uit handen geven van een gedeelte van een eigen bedrijf is niet niks, maar er kan veel mee worden gewonnen. Het is voor iedere winkel noodzakelijk om door te ontwikkelen. En het is dan ook prettig dat een e-fulfillment bedrijf, de zaken op een goede manier uitvoert. Vanaf het moment dat een klant een order plaatst, tot het moment van verzending, hoeven niet meer zelf te worden uitgevoerd. Opslag en verzending worden door een ander geregeld. En op deze manier blijven er zeeën van tijd over om andere zaken te kunnen ondernemen.

Het niet zelf meer hoeven nadenken om op tijd de pakketten naar de post te brengen, en tijd kwijt zijn met het zoeken van parkeerruimte, levert een aantal voordelen op. Tevens is het ook prettig om niet meer laat op de avond nog orders te verwerken en etiketten uit te printen. Om over al het verpakkingsmateriaal maar te zwijgen.

E-fulfillment is de oplossing

E-fulfillment bedrijven die voorraden beheren en orders verwerken zijn ingericht op snel en gemakkelijk werken. Deze bedrijven hebben ‘s avonds ook werknemers aan het werk, die internetorders verwerken en verzendklaar maken. Vaak is het ook nog eens zo dat deze bedrijven aanwezig zijn in gebieden met een goede infrastructuur. Heel wat zorgen kunnen op deze manier uit handen worden genomen.

Het is aan de ondernemer van een webwinkel om gebruik te maken van deze prachtige nieuwe ontwikkelingen. Een schrijver hoeft bijvoorbeeld niet meer te investeren in een grote voorraad zelfgeschreven boeken. Het is mogelijk om de boeken te laten drukken, wanneer er door een klant een order wordt geplaatst. Gemak dient hier de mens, en het is zeker beter voor het milieu. 

Wellicht heeft u het wel eens voorbij zien komen bij het uitkiezen van een nieuwe deur: verschillende soorten binnendeuren. Er wordt vaak een onderscheid gemaakt tussen een opdek- of een stompe deur. Maar wat precies is een stompe deur van Meester in Glas?

Eigenschappen van een stompe deur

Er is een duidelijk verschil tussen een opdek- of een stompe deur. Een stompe deur heeft geen overlap met het kozijn en valt hier volledig in. Dankzij de identieke zijdes is de draairichting zelf te bepalen. De deur wordt gemonteerd door middel van een slotgatfrezing aan de linker of de rechterzijde van het kozijn. Omdat de stompe deur inbraakveilig is, wordt deze in de meeste gevallen gebruikt als buitendeur. Ook wordt de stompe deur regelmatig binnenshuis gebruikt omdat deze door middel van de montage egaler oogt dan een opdekdeur.

Glazen stompe deur: een eye-catcher

Het uitkiezen van een binnendeur gaat geheel naar smaak. Wanneer je wat meer licht in de ruimte wilt binnenlaten biedt een een glazen stompe deur de perfecte oplossing. De glazen deur biedt een strakke uitstraling waardoor deze perfect past bij een modern interieur. Er is keuze tussen verschillende soorten glas en afwerkingen waardoor er voor ieder interieur een geschikte deur te verkrijgen is. Een vaak gekozen deur die gebruikt wordt binnenshuis voor een tijdloze uitstraling.

Glas op maat bij Meester in Glas

Een glazen stompe deur kan volledig naar eigen stijl worden gecreëerd. Kies uit een blanke,bronze ,grijze of misschien wel zwarte glazen deur zodat deze compleet in het interieur past. Omdat iedere ruimte uniek is worden alle glazen deuren op maat geleverd. Met een ruim assortiment aan verschillende glassoorten en  uitvoeringen is er altijd wel een geschikte deur voor uw interieur. U bent verzekerd van een perfect passende glazen stompe deur voor iedere toepassing binnenshuis. Opzoek naar een van hoog kwaliteit glazen binnendeur? Bekijk het aanbod van Meester in Glas.

Zou je graag de IT in willen? Voel je je toch niet helemaal klaar om aan het werk te gaan? Dan is er een kans aanwezig dat je naast praktische skills ook ervaring mist. De huidige IT opleidingen hebben immers nog niet geheel de aansluiting met het werkveld gevonden. Tegenwoordig zijn er gelukkig genoeg manieren om dit gat te overbruggen. Met passie, drive en de juiste motivatie lukt het ook jou om je droombaan te vinden. Hieronder een aantal opties die je kunt overwegen om je tot volwaardig IT’er te ontwikkelen.

Deeltijd opleiding

Nederland is in vergelijking tot de meeste landen niet heel groot. Toch zit ons klein kikkerlandje bomvol deeltijd opleidingen. Echter heerst er een algemene vraag. Welke opleiding moet je nou kiezen als je IT’er wilt worden? Tegenwoordig bieden veel hogescholen deeltijd opleidingen aan op dit vakgebied. Echter wordt hierbij de nadruk vooral gelegd op het leren van droge stof. Dit terwijl bedrijven tegenwoordig veel meer waarde hechten aan praktijk ervaring. Wel is er vaak de gelegenheid om een stage te volgen. Dit brengt dan wel weer praktijkkennis met zich mee. Daarbij bestaat er tegenwoordig ook een technische opleiding die dichter bij het werkveld staat dan andere opleidingen. Dit brengt het voordeel van studeren en werken bij elkaar.

Traineeship

Voor veel mensen kan werken naast je studie lijken op iets dat je doet om je studiekosten te betalen. Bij een traineeship is dit niet het geval, omdat het een combinatie is van salaris, baangarantie, studeren én werkervaring. Dit zodat je op de meest efficiënte manier studeert. Daarbij is een IT traineeship vaak eerst breed kwa lesstof zodat je allerlei aspecten van IT kunt proberen. Hierna volgt pas een specialisatie.

Zelfstudie & cursussen

Als je niet 100% zeker weet of je de switch wilt maken, en voorlopig blij bent met je huidige baan kan een cursus ideaal zijn. Het weerbericht bekijken voordat je naar buiten gaat is heel normaal. Je kunt hierbij in je eigen tempo leren wat je leuk vindt. Je zou bijvoorbeeld het curriculum kunnen bekijken van een bestaande IT opleiding en daar interessante onderwerpen uit halen. Het nadeel is wel dat je zelf drive en motivatie moet hebben om hier alles uit te halen. Bij de andere opties kun je gemotiveerd raken door anderen.

 

Uiteindelijk is succes niet iets wat je alleen met slimheid behaalt. Motivatie, passie en drive zijn ook ontzettend belangrijk bij het behalen van je doelen. Dit geldt niet alleen voor je carrière. Je kunt zo slim zijn als Isaac Newton, maar zonder doorzettingsvermogen kom je er niet. Dus zet je schrap en ga er vol voor! Het kan zomaar een mooie carrière opleveren.