Logistiek uitbesteden, gemak en vooruitgang

Het lijkt misschien heel wat. Maar eigen zaken, op een goede manier, uit handen geven kan vele voordelen opleveren. Webwinkels hebben allemaal opslagruimte nodig, en een ruimte waar zaken kunnen worden ingepakt en geëtiketteerd. Maar het zijn niet alleen de materialen die nodig zijn om artikelen verzendklaar te maken, ook is er tijd nodig. Het verwerken van bestellingen en controleren van betalingen is belangrijk. Want de zaken hebben goed management nodig om een bedrijf niet ten gronde te laten gaan.

Er zijn veel verschillende artikelen te vinden in de vele webshops die er zijn. Zowel houdbare als niet houdbare producten worden er online verkocht, en die hebben allemaal hun eigen specifieke opslag nodig. Een paar dozen met zelf uitgebrachte boeken zijn wel in een schuur of op een zolder op te bergen, Maar niet iedereen heeft bijvoorbeeld een geschikte koeling, om zaken op een verantwoorde manier te kunnen bewaren. Tevens is er ook tijd nodig om alle pakketten weg te brengen naar de post. 

Constructieve tijdwinst

Het is tegenwoordig mogelijk, om het logistieke gedeelte van een webwinkel door een ander bedrijf te laten verzorgen. Aan de ene kant brengt dit natuurlijk wel wat kosten met zich mee, maar een balans is zo uitgerekend. Het zogenaamd uit handen geven van een gedeelte van een eigen bedrijf is niet niks, maar er kan veel mee worden gewonnen. Het is voor iedere winkel noodzakelijk om door te ontwikkelen. En het is dan ook prettig dat een e-fulfillment bedrijf, de zaken op een goede manier uitvoert. Vanaf het moment dat een klant een order plaatst, tot het moment van verzending, hoeven niet meer zelf te worden uitgevoerd. Opslag en verzending worden door een ander geregeld. En op deze manier blijven er zeeën van tijd over om andere zaken te kunnen ondernemen.

Het niet zelf meer hoeven nadenken om op tijd de pakketten naar de post te brengen, en tijd kwijt zijn met het zoeken van parkeerruimte, levert een aantal voordelen op. Tevens is het ook prettig om niet meer laat op de avond nog orders te verwerken en etiketten uit te printen. Om over al het verpakkingsmateriaal maar te zwijgen.

E-fulfillment is de oplossing

E-fulfillment bedrijven die voorraden beheren en orders verwerken zijn ingericht op snel en gemakkelijk werken. Deze bedrijven hebben ‘s avonds ook werknemers aan het werk, die internetorders verwerken en verzendklaar maken. Vaak is het ook nog eens zo dat deze bedrijven aanwezig zijn in gebieden met een goede infrastructuur. Heel wat zorgen kunnen op deze manier uit handen worden genomen.

Het is aan de ondernemer van een webwinkel om gebruik te maken van deze prachtige nieuwe ontwikkelingen. Een schrijver hoeft bijvoorbeeld niet meer te investeren in een grote voorraad zelfgeschreven boeken. Het is mogelijk om de boeken te laten drukken, wanneer er door een klant een order wordt geplaatst. Gemak dient hier de mens, en het is zeker beter voor het milieu. 

Stompe deur: wat is het?

Wellicht heeft u het wel eens voorbij zien komen bij het uitkiezen van een nieuwe deur: verschillende soorten binnendeuren. Er wordt vaak een onderscheid gemaakt tussen een opdek- of een stompe deur. Maar wat precies is een stompe deur van Meester in Glas?

Eigenschappen van een stompe deur

Er is een duidelijk verschil tussen een opdek- of een stompe deur. Een stompe deur heeft geen overlap met het kozijn en valt hier volledig in. Dankzij de identieke zijdes is de draairichting zelf te bepalen. De deur wordt gemonteerd door middel van een slotgatfrezing aan de linker of de rechterzijde van het kozijn. Omdat de stompe deur inbraakveilig is, wordt deze in de meeste gevallen gebruikt als buitendeur. Ook wordt de stompe deur regelmatig binnenshuis gebruikt omdat deze door middel van de montage egaler oogt dan een opdekdeur.

Glazen stompe deur: een eye-catcher

Het uitkiezen van een binnendeur gaat geheel naar smaak. Wanneer je wat meer licht in de ruimte wilt binnenlaten biedt een een glazen stompe deur de perfecte oplossing. De glazen deur biedt een strakke uitstraling waardoor deze perfect past bij een modern interieur. Er is keuze tussen verschillende soorten glas en afwerkingen waardoor er voor ieder interieur een geschikte deur te verkrijgen is. Een vaak gekozen deur die gebruikt wordt binnenshuis voor een tijdloze uitstraling.

Glas op maat bij Meester in Glas

Een glazen stompe deur kan volledig naar eigen stijl worden gecreëerd. Kies uit een blanke,bronze ,grijze of misschien wel zwarte glazen deur zodat deze compleet in het interieur past. Omdat iedere ruimte uniek is worden alle glazen deuren op maat geleverd. Met een ruim assortiment aan verschillende glassoorten en  uitvoeringen is er altijd wel een geschikte deur voor uw interieur. U bent verzekerd van een perfect passende glazen stompe deur voor iedere toepassing binnenshuis. Opzoek naar een van hoog kwaliteit glazen binnendeur? Bekijk het aanbod van Meester in Glas.

Laat je omscholen tot IT’er

Zou je graag de IT in willen? Voel je je toch niet helemaal klaar om aan het werk te gaan? Dan is er een kans aanwezig dat je naast praktische skills ook ervaring mist. De huidige IT opleidingen hebben immers nog niet geheel de aansluiting met het werkveld gevonden. Tegenwoordig zijn er gelukkig genoeg manieren om dit gat te overbruggen. Met passie, drive en de juiste motivatie lukt het ook jou om je droombaan te vinden. Hieronder een aantal opties die je kunt overwegen om je tot volwaardig IT’er te ontwikkelen.

Deeltijd opleiding

Nederland is in vergelijking tot de meeste landen niet heel groot. Toch zit ons klein kikkerlandje bomvol deeltijd opleidingen. Echter heerst er een algemene vraag. Welke opleiding moet je nou kiezen als je IT’er wilt worden? Tegenwoordig bieden veel hogescholen deeltijd opleidingen aan op dit vakgebied. Echter wordt hierbij de nadruk vooral gelegd op het leren van droge stof. Dit terwijl bedrijven tegenwoordig veel meer waarde hechten aan praktijk ervaring. Wel is er vaak de gelegenheid om een stage te volgen. Dit brengt dan wel weer praktijkkennis met zich mee. Daarbij bestaat er tegenwoordig ook een technische opleiding die dichter bij het werkveld staat dan andere opleidingen. Dit brengt het voordeel van studeren en werken bij elkaar.

Traineeship

Voor veel mensen kan werken naast je studie lijken op iets dat je doet om je studiekosten te betalen. Bij een traineeship is dit niet het geval, omdat het een combinatie is van salaris, baangarantie, studeren én werkervaring. Dit zodat je op de meest efficiënte manier studeert. Daarbij is een IT traineeship vaak eerst breed kwa lesstof zodat je allerlei aspecten van IT kunt proberen. Hierna volgt pas een specialisatie.

Zelfstudie & cursussen

Als je niet 100% zeker weet of je de switch wilt maken, en voorlopig blij bent met je huidige baan kan een cursus ideaal zijn. Het weerbericht bekijken voordat je naar buiten gaat is heel normaal. Je kunt hierbij in je eigen tempo leren wat je leuk vindt. Je zou bijvoorbeeld het curriculum kunnen bekijken van een bestaande IT opleiding en daar interessante onderwerpen uit halen. Het nadeel is wel dat je zelf drive en motivatie moet hebben om hier alles uit te halen. Bij de andere opties kun je gemotiveerd raken door anderen.

 

Uiteindelijk is succes niet iets wat je alleen met slimheid behaalt. Motivatie, passie en drive zijn ook ontzettend belangrijk bij het behalen van je doelen. Dit geldt niet alleen voor je carrière. Je kunt zo slim zijn als Isaac Newton, maar zonder doorzettingsvermogen kom je er niet. Dus zet je schrap en ga er vol voor! Het kan zomaar een mooie carrière opleveren.

De beste manier om je werkdag door te komen!

Het is weer maandagochtend. Je hebt weer een druk weekend achter de rug. Je bent toch niet zo aan je rust toegekomen als je had gepland. En nu wordt je weer fris en fruitig op de werkvloer verwacht door je baas. Wat is er dan fijner dat je baas ervoor heeft gezorgd dat jij je werkdag ultiem verzorgd doorkomt. Er zijn namelijk een aantal producten die ervoor kunnen zorgen dat jij je werkdag wat gemakkelijker doorkomt. Daarnaast zijn er ook manieren waarop werknemers het werk wat gemakkelijker gemaakt kan worden. Ook op zoek naar de beste manieren om je werkdag tot een succes te maken? Lees dan snel verder!

Comfort op de werkvloer

Vele onderzoeken hebben het al laten zien, een goede houding op je werk zorgt voor vermindering op de kans op een burn out, verlaging van stress en komt de werksfeer ten goede. Wat helpt je nou beter bij de juiste houding dan een goede bureaustoel? Kijk eens of je op dit moment een goede bureaustoel hebt en ga anders in overleg met je baas of je op zoek mag naar een andere bureaustoel. Naast een bureaustoel is een goed bureau ook van belang. Kan jij niet langer dan een uurtje achter elkaar zitten? Ga dan eens kijken naar een zit-sta bureau zodat je voor gewoon afwisseling zorgt. Mocht je dan nog steeds niet genoeg afwisseling hebben, dan kan je ook om het uur even een rondje lopen van vijf minuten. Je bent even uit je werkhouding en pakt ook gelijk je beweging mee!

Vermaak op de werkvloer

Naast een beetje comfort op de werkvloer, kan een beetje vermaak ook geen kwaad. Vermaak is niet alleen leuk maar bevordert de productiviteit ook nog eens. Precies hierom hebben veel bedrijven een voetbaltafel, een tafeltennistafel of pooltafel tot hun beschikking. Met zo’n tafel is het vermaak zeker aanwezig maar een beetje extra beweging kan ook geen kwaad. Daarom maken veel bedrijven steeds meer een uurtje of twee uurtjes per week tijd voor een beetje beweging. Bootcampen, hardlopen of een potje voetballen zijn slechts een kleine greep uit de activiteiten die mogelijk zijn. Ook een gezonde levensstijl wordt steeds meer gestimuleerd. Werkgevers organiseren eens per week een gezonde lunch. Op deze manier draag je bij aan een stukje gezondheid en werknemers hebben een gezonde afwisseling op de standaard kroketten of frikandellen uit de kantine. Al met al zijn er genoeg manieren op jouw werkdag weer door te komen. Kop op, de werkweek lijkt zwaar maar er zijn genoeg manieren om deze leuk en comfortabel door te komen!

Business improvement

business improvement

Stilstand is achteruitgang. Hoewel al eeuwenoud, staat de betekenis van deze woorden nog steeds kaarsrecht overeind. En dus moet je als onderneming en organisatie voortdurend meebewegen, anticiperen in plaats van reageren en eventueel veranderingsprocessen doorvoeren om uiteindelijk verbetering teweeg te kunnen brengen. Business improvement is een breed begrip, maar heeft als doel om elke dag opnieuw een onderneming beter te laten worden en business improvement is ook het veranderen van bepaalde bedrijfsprocessen om die soepeler te laten verlopen. Een partij die van business improvement zijn sport heeft gemaakt, is Steyn&Allberg.

Leg eerst de huidige situatie goed vast

Wil je als organisatie of onderneming de boel echt verbeteren en dus business improvement bewerkstelligen, dan zal uiteraard wel eerst de huidige gang van zaken vastgelegd moeten leggen. Aan de hand daarvan kunnen de noodzakelijke verbeteringen worden gemodelleerd en pas dan eventueel wijzigingen (lees: verbeteringen) worden doorgevoerd. Verbeterpunten moeten idealiter ook door de medewerkers worden gedeeld. De beste manier om zowel de verbeterpunten als de start van business improvement in beeld te krijgen is het laten maken van een scan van je bedrijf.

Producten en diensten, organisatie en processen

Onder business improvement valt eigenlijk heel erg veel en bedrijfsverbeteringen zijn dus ook heel erg breed. Het zijn de veranderprojecten op hoog niveau binnen de onderneming, maar business improvement is ook het verbeteren van bedrijfsprocessen op de werkvloer. Business improvement draait overigens niet alleen om kwaliteit. Ook tegenwoordig zeer geliefde thema’s als milieu en veiligheid horen er nadrukkelijk bij. Wie business improvement zegt, die denkt aan het verbeteren van de kwaliteit van producten, diensten, organisaties, processen, de organisatie en de netwerken van organisaties. Bovendien is business improvement niet per definitie moeilijk. Zo is een heldere functieomschrijving binnen de afdelingen ook al business improvement.  Gebleken is dat door de functies precies te omschrijven, mensen meer verantwoordelijkheid voelen en nemen en blijkt de synergie sterk te verbeteren.

Plan van aanpak en budget

De manager die verantwoordelijk is voor business improvement is voortdurend bezig met verbeterprojecten, die je ook gemakkelijk veranderprojecten zou kunnen noemen. Business Improvement gaat op voor heel het bedrijf. Uiteraard moeten dan wel de knelpunten in beeld gebracht worden, iets dat doorgaans middels een scan gebeurt waarvoor eventueel een externe partij ingeschakeld kan worden. Aan de hand van die inventarisatie worden de knelpunten veel beter herkenbaar en op basis daarvan kan een plan van aanpak gerealiseerd worden. Uiteraard moet daarbij wel rekening gehouden worden met het beschikbare budget.

Aandachtspunten aftikken met het opdoen van kennis

Kan door het opdoen van meer kennis al een knelpunt aangepakt worden, dan kan daar meteen iets aan gedaan worden. Zo kan een workshop of het organiseren van een seminar soms al op uiterst effectieve wijze bijdragen aan het opdoen van extra kennis en kan dit al een eerste staaltje van business improvement zijn. Uiteraard kunnen ook een bepaalde groep medewerkers extra kennis opdoen door het volgen van een gerichte opleiding. Houd als het gaat om het verbeteren van je bedrijf altijd de organisatie en het uiteindelijke doel voor ogen en ga nooit als die bekende olifant door de porseleinkast. Alleen als je bedrijfsbreed draagvlak weet te creëren, kunnen de doorgevoerde veranderingen ook daadwerkelijk structurele veranderingen – en dus verbeteringen – worden.

Hoe kun je op een budget je kantoor toch goed inrichten

Het opstarten van een bedrijf vergd al genoeg investeringen op zichzelf. Het inrichten van een kantoor staat daardoor niet altijd bovenaan het lijstje van veel leidinggevenden. Toch is het wel heel erg belangrijk dat je medewerkers zich fijn voelen in de omgeving waarin zij werken. Het is daarom belangrijk om je kantoor op een goede manier in te richten. Als je toch wat wilt besparen zullen we je enkele tips geven om op een budget je kantoor in te richten.

Bespaar niet op je kantoormeubelen

Allereerst is het belangrijk om niet te besparen op kantoormeubelen, zoals bureaustoelen. Je werknemers zitten hier dagelijk op, dus is het belangrijk dat deze ergonomisch zijn en ervoor zorgen dat je werknemers geen klachten opbouwen.

Denk goed na bij je projectinrichting

Als je bedrijf nog erg groeiende is, is het vooral belangrijk dat je kantoor erg flexibel is ingericht. Dit betekent dat als er nieuwe werkplaatsen gemaakt moeten worden dit makkelijk kan en je hiervoor geen dure veranderingen hoeft aan te brengen. Projectinrichting is dus erg belangrijk om in de toekomst kosten te beperken.

Maak veel gebruik van planten

Gebruik tot slot veel planten in je kantoor. Planten zijn een relatief goedkope methode om makkelijk sfeer toe te voegen aan je kantoor. Planten zorgen voor een goede atmosfeer, reduceren stress en verbeteren de gemoedstoestand.

Er zijn natuurlijk nog wel een paar andere manier om het goedkoop te houden. Maar hopelijk hebben we je met deze tips al aardig op weg kunnen helpen, succes!

Kerstpakket samenstellen

Een leuk en origineel kerstpakket kies je via kerstpakkettenidee.nl. Niet voor niets groeit het klantenbestand nog steeds, iets dat veel zegt over de geleverde kwaliteit van de originele en luxere pakketten. Deze aanbieder slaagt er elk jaar opnieuw in om vernieuwend en innovatief te zijn en dat wordt door het loyale klantenbestand gewaardeerd.

Ruim acht jaar ervaring

Al ver voor de kerstdagen wordt naar de samenstelling van het kerstpakket en de overige geschenken gekeken. Met ondertussen meer dan acht jaar ervaring weten ze ondertussen echt wel wat er gevraagd wordt. Het resultaat? Ruime en goed gevulde pakketten voor een verrassend lage prijs.

Op de voet gevolgd door de landelijke media

Elk jaar opnieuw is het succes van dé leverancier van boxen ook in de landelijke media te volgen, want die weten het bedrijf telkens weer te vinden. Het is de kroon op het werk en zegt dat het bedrijf gezien wordt als een van de grootste en beste aanbieders van het land. Geprezen worden de maatwerk concepten, waarbij je als organisatie zelf een pakket voor je medewerkers kunt samenstellen. Dat kerstpakkettenidee.nl elk jaar meedingt naar de grotere onderhandse aanbestedingen zegt voldoende over de positie die ondertussen op de markt ingenomen wordt.

Raadpleeg de helpdesk voor deskundig advies

Behalve goed gevulde en scherp geprijsde pakketten, valt ook de service die geboden wordt echt op. De helpdesk is tijdens kantooruren uitstekend bereikbaar. Dat kan zijn voor een gerichte vraag, maar net zo goed voor advies. Door een beroep te doen op deze helpdesk wordt het bestellen van een origineel pakket een erg eenvoudige opgave. Al in de maanden juli en augustus worden de eerste pakketten gepresenteerd, het bedrijf probeert te voorkomen dat er een identiek pakket als een jaar eerder beschikbaar is. Toegegeven, bepaalde kerstpakketten dragen dezelfde naam. Inhoudelijk is het pakket elk jaar toch weer net even anders.

Verrassende collectie kerstpakketten

De collectie is even divers als verrassend en heb je eenmaal een keuze gemaakt, geef die dan snel door. Dan weet je namelijk zeker dat de boxen ook tijdig geleverd worden. Ook dit jaar zullen de verschillende pakketten je weer versteld doen staan met bijzondere geschenken, wijn pakketten en originele kerstcadeaus. Uiteraard ontbreekt ook dit jaar een fairtrade pakket niet in het aanbod en zijn er diverse geschenken zonder alcohol en sterke dranken toegevoegd aan de al zo indrukwekkende collectie. Op die manier kan tegemoet gekomen worden aan een nog grotere doelgroep.

Zoeken was nooit eerder zo eenvoudig

Zoeken naar het ideale pakket is eenvoudig bij kerstpakkettenidee.nl. Door een handig filtersysteem in de webshop heb je binnen een paar muisklikken al heel snel je ideale pakket gevonden. Je kunt filteren op onderdelen als prijs, thema en categorie, net als op inhoud. Ook dit jaar zullen de Italiaanse pakketten en die van Rituals weer verrassend zijn. En net als anders vind je ook nu weer verrassende pakketten speciaal voor mannen. Regeren is vooruitzien, neem dus over een aantal maanden al een kijkje in de webshop. Dan weet je zeker op tijd over mooie pakketten te beschikken.

Zo blijf jij als ondernemer up to date!

Ben jij al een tijdje ondernemer? Dan is het belangrijk dat je blijft leren en innoveren. Er veranderen constant dingen op de werkvloer en het is erg belangrijk dat je hiervan op de hoogte bent. Zo kun je je klanten het beste helpen. Volg nieuwe ontwikkelingen in je vakgebied en blijf leren. Dit helpt je niet alleen verder op zakelijk vlak, maar ook op persoonlijk vlak. Ben je benieuwd hoe je als ondernemer het beste up to date kan blijven van alle nieuwe ontwikkelingen en vaardigheden? Dat vertellen we je in deze blog!

Cursussen, workshops en PE trainingen

Ten eerste kun je ervoor kiezen om een cursus of workshop te doen. Veel ondernemers vinden het namelijk erg leuk om nieuwe dingen te leren. Er zijn ontzettend veel leuke cursussen en workshops waaraan je kunt deelnemen. Of je nou je kennis wil verbreden of verdiepen, er zijn genoeg opties tot bijscholing. Wil jij leren hoe je zelf je administratie bijhoudt? Of wil je je misschien wel ontwikkelen op het gebied van persoonlijk leiderschap? Of is online marketing echt iets voor jou? Op al deze gebieden zijn er leuke workshops en cursussen beschikbaar. En ben je accountant? Dan kan een PE training een hele goede keus zijn. PE trainingen zijn een hele fijne manier om up to date te blijven en zijn speciaal gericht op accountants. PE trainingen van Kriton voor accountants voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. Zo kun je je vaktechniek en vaardigheden continu blijven ontwikkelen. En daarnaast blijven je opdrachtgevers zo ook tevreden!

Webinars en online workshops

Volg jij een workshop liever online? Dat kan natuurlijk ook! Er zijn een heleboel webinars waaraan je laagdrempelig kunt deelnemen. In deze online workshops word je geholpen om ergens verder mee aan de slag te gaan in de praktijk. Ook kun je op zoek gaan naar live beelden van interessante evenementen.

Sparren met andere ondernemers

Ook ondernemers onderling kunnen vaak dingen van elkaar leren. En als je al een tijdje ondernemer bent, zul je inmiddels een aardig netwerk hebben opgebouwd. Ga dus eens na van wie in je netwerk je nog dingen zou kunnen leren en plan daar een sessie mee in. Iedere ondernemer heeft immers zijn eigen kwaliteiten, en het zou zonde zijn om deze niet te delen met anderen!

Blogs en tijdschriften

Je kunt ook eens op zoek gaan naar blogs en tijdschriften over jouw vakgebied. Het kan erg leuk en leerzaam zijn om hier regelmatig informatie op te doen. Let er altijd wel op dat de informatie van een betrouwbare bron komt. Iedereen kan immers zomaar informatie op internet zetten.

Hoe organiseer je het perfecte bedrijfsfeest?

Als er samen met collegae hard gewerkt wordt en doelen worden behaald, moet er ook tijd zijn om deze overwinningen samen te vieren. Een bedrijfsfeestje is de perfecte manier om dit te doen. Maar hoe zorg je nou dat het een succes wordt en wat kun je eigenlijk allemaal doen op zo’n bedrijfsfeestje? In dat artikel zullen we je enkele tips geven!

In sommige gevallen kan een bedrijfsfeestje op kantoor worden gehouden. Vaak is het kantoor echter niet groot genoeg om dit te doen en zal er voor een andere optie gekozen moeten worden. Een zaal huren, zoals DOCK 3 in Antwerpen kan dan een goede optie zijn. Het is eigenlijk ook wel goed voor de sfeer om in een andere omgeving dan het kantoor een feestje te geven.

Oke, je hebt een zaal. Maar hoe maak je het feest nou echt speciaal. Een manier om dit te doen is bijvoorbeeld door een salsa workshop te organiseren. Zo kun je makkelijke het ijs breken en creëer je een echt groepsgevoel onder je collega’s.

Een cocktail workshop doet het ook altijd erg goed. Wie houdt er nou niet van een lekkere cocktail. Een perfecte manier om te ontsnappen aan de werksfeer en iedereen kan op een leuke manier om werknemers kennis te laten maken met hun favoriete smaken.

Natuurlijk zijn er nog tal van andere mogelijkheden. Er kunnen verschillende acts worden ingehuurd en naast feestjes, kunnen er eventueel aansluitend ook nog activiteiten worden gedaan. Hopelijk heb je wat inspiratie op kunnen doen voor je eigen bedrijfsfeest. Onthoudt goed: zolang iedereen het naar zijn zin heeft is het eigenlijk altijd een succes!

,

Waarom virtuele assistentie

Een onderneming starten doe je omdat je ergens goed in bent, of omdat je iets heel erg leuk vindt. Maar als je eenmaal je bedrijf hebt opgezet loop je ertegenaan dat je de helft van de tijd bezig bent met randzaken. Wat heel erg frustrerend kan zijn en het plezier in het ondernemen weg kan nemen. En dat moet je natuurlijk voorkomen, maar hoe? Met een virtueel assistent bijvoorbeeld. Wat een virtueel assistent allemaal kan en voor jou kan beteken is te lezen in deze blog.

Wat is een virtueel assistent?

Een virtual assistant in Nederland is vrij nieuw. Waar het in andere landen al helemaal geland is moet het hier nog opkomen. Een virtueel assistent is eigenlijk iemand die jou assisteert vanaf zijn eigen werkplek. Een virtueel assistent werkt meestal voor een bureau maar het kan ook een zzp’er betreffen die vanuit huis werkt. Een virtueel assistent (of virtual assistant op z’n Engels) werkt dus bijna altijd via het internet. Het contact loopt dus via de mail of telefoon of handige ondernemers tools zoals: Trello of Slack.

Wat kan een virtueel assistent voor jou betekenen?

Een virtueel assistent heeft een breed takenpakket en is bijna van alle markten thuis. De taken van een virtueel assistent lopen uiteen van lichte marketingwerkzaamheden tot administratief werk. Hierbij kun je denken aan: afspraken inplannen, mailen met klanten, het bij houden van social media, kantoorartikelen aanschaffen, het bijhouden van je websites, facturen in boeken en noem het maar op.  Je kunt het bijna zo gek niet bedenken en een virtueel assistent kan het voor jou regelen.

Wat zijn de voordelen van een virtueel assistent?

Een virtueel assistent is altijd voor jou bereikbaar, dat is iets waar je bij een normale assistent de hoofdprijs voor zou betalen. Het bezorgd jou tijd die je kan investeren in het laten groeien van jouw bedrijf. Het enige nadeel is dat een virtueel assistent geen koffie voor je kan zetten.