Coaching is een steeds belangrijker onderdeel in veel delen van ons leven. Niet alleen als je zelf een coach bent, ook wanneer je een teamleider bent, werkzaam in het onderwijs bent of op een andere manier met mensen werkt. Een cursus of training volgen is dan zo’n slecht idee nog niet. Je wilt immers anderen helpen, waarom zou je jezelf dan niet helpen hier nog beter in te worden? 

Op welke plekken kom je coaching tegen?

Op welke plekken kom je coaching tegen? Nou, overal! En het mooie is; het komt voor in zó ontzettend veel soorten en maten. Een coaching sessie is namelijk uniek. Dit is omdat elke situatie van iemand uniek is. Door vragen te stellen en luisteren naar de ander kom je erachter wat het uiteindelijke doel is van iemand, wat diegene drijft en hoe diegene het beste kan werken. Dit klinkt misschien nog erg abstract, maar je komt het overal tegen. 

Projectleider

Denk bijvoorbeeld aan een projectleider bij een grote multinational. Hij of zij is verantwoordelijk voor een heel team, en een team functioneert het beste wanneer iedereen op elkaar is ingespeeld en iedereen doet wat hij of zij leuk vindt. Dit klinkt makkelijk, maar niet iedereen is een open boek. Daarom is dat luisteren zo belangrijk, niet alleen luisteren naar verbale conversaties, maar ook naar signalen in lichaamstaal en ander gedrag. 

 

Een hele typische situatie is die van een coach in het onderwijs. Een docent is eigenlijk de hele dag door aan het coachen. Toch is het geen schande om hier een training of cursus voor te volgen; integendeel zelfs. Je verwacht van leerlingen of studenten dat zij continu blijven leren, dit geldt ook voor jou. 

Didactisch coachen

Een vorm van coachen die steeds populairder wordt (en terecht) is het didactisch coachen. En terecht, het werkt namelijk super goed. Bij didactisch coachen geeft de coach feedback op een aantal ‘dimensies’, te weten de taak/inhoud, aanpak, leerstand en persoonlijke kwaliteiten van de leerling. Dit werkt vaak fijn voor zowel de leerling als de coach, en brengt een mooie vertrouwensband met zich mee. 

In Nederland zijn er allerlei wetten en regels opgesteld, deze staan verwoord in het wetboek. Dan zijn er nog vele categorieën en verschillende soorten wetten. Bedrijven moeten zich ook aan deze wetten houden, welke precies, dat hangt af van de sector waar het bedrijf actief in is. Voor bedrijven is het erg belangrijk dat zij in compliance zijn met de geldende wetten en regels. Compliance management betekent dan ook dat je als bedrijf voldoet aan alle (wettelijke) verplichtingen die gelden voor jouw organisatie. Om een beetje hulp te krijgen bij het in compliance zijn, is er speciale compliance software. Deze helpt in vele facetten rondom het voldoen aan alle (wettelijke) verplichtingen. Wel zo fijn. Wat is compliance software en waarom moet ik dat aanschaffen voor mijn bedrijf? Daar leer je hier meer over. 

Compliance software, wat is het?

Wat is compliance software en waarom moet ik dat aanschaffen voor mijn bedrijf? Eerst, wat is compliance software? Een compliance software helpt dus in vele facetten rondom het voldoen aan alle (wettelijke) verplichtingen voor jouw organisatie. Er staan vele dingen in, zoals een register, een databank en borgingen. Je kunt dus zien welke wetten en regels er specifiek gelden voor jouw bedrijf. Ook kun je alle nieuwste updates rondom wetten in de software vinden. Het enige wat je als bedrijf nog hoeft te doen is aantonen dat je daadwerkelijk in compliance bent met de geldende wetten en regels voor jouw organisatie. 

Wat kun je vinden in de compliance software?

Het is al even genoemd, maar er zijn een aantal belangrijke dingen te vinden in de compliance software. Wat kun je vinden in de software?

  • Registers
  • Wijzigingen
  • Kern van de eis

Het register geeft overzicht en inzicht in welke wetten en regels relevant zijn voor je organisatie. Je ziet gemakkelijk een wijziging overzicht van de geldende wetten en regels voor je organisatie. Een korte samenvatting in begrijpelijke taal van de relevante wetten en regels. Zo weet je meteen waar je aan toe bent. 

  • Borgingen
  • Takenlijst
  • Compliance management

Makkelijk borgen op welke wijze je als bedrijf voldoet aan de (wettelijke) verplichtingen. Taken uitzetten voor collega’s en de status van vorderingen in een overzicht. Het compliant zijn aantoonbaar maken. Laat zien dat je als bedrijf in compliant bent. 

  • Databank

In de databank kun je alle legal content vinden gericht op belangrijke wetten. Ook kun je er bedrijfseigen belangrijke documenten vinden, zoals vergunningen. 

  • Overige functies; dashboard, veilig, samenwerken

Alles is in een handig dashboard te vinden. Overzichtelijk. Dat is de compliance software. Ook is het veilig betrouwbaar en duurzaam. Overal en dag en nacht toegankelijk, veilig en altijd up-to date, een fijne helpdesk, gecertificeerde en duurzame datacenters. Samenwerken als bedrijf om aan te tonen dat je in compliance bent. 

Waarom compliance software belangrijk is voor een bedrijf

Wat is compliance software en waarom moet ik dat aanschaffen voor mijn bedrijf? Je weet wat compliance software is. Maar waarom moet je het aanschaffen? Om de veiligheid in Nederland te bewaren is het belangrijk dat je als bedrijf in compliance bent met de geldende wetten en regels. Ook moet je dit aan kunnen tonen, met behulp van de compliance software is dit erg makkelijk. Hier is alles overzichtelijk te vinden, staat alles duidelijk omschreven en kun je binnen no-time aantonen dat je je houdt aan de regels. Zo ben je altijd in compliance met de geldende wetten en regels.

Ben je zojuist afgestudeerd en op zoek naar een baan? Dat is heel erg gebruikelijk. Wanneer je aan het studeren bent, ben je vaak bezig met het halen van je diploma en je school zo goed mogelijk afmaken. Meteen denken aan de toekomst zit er vaak voor jou niet in. Dat is heel erg begrijpelijk. Waarom al aan de toekomst denken als je eerst moet zorgen dat je een toekomst erin hebt? Het is echter wel belangrijk dat je na je studie gaat kijken naar de mogelijkheden. Technische bedrijfskunde vacatures helpen je erbij. Wil je weten hoe je je toekomst kunt inplannen? Lees dan verder. 

Reageer snel op technische bedrijfskunde vacatures

Hoewel je er tijdens je studie wellicht niet meteen op zit te wachten, is het wel verstandig om de technische bedrijfskunde vacatures in de gaten te houden voordat je afstudeert. Wanneer je dat namelijk doet, zal je veel meer keuze hebben uit vacatures dan wanneer je afstudeert. Je studeert namelijk met velen tegelijkertijd af. Het is dan zo dat je veel gemakkelijker met velen voor een baan solliciteert. Je concurrentie kan dan juist meer kans van slagen krijgen op de vacatures. Het eerder reageren op technische bedrijfskunde vacatures kan ervoor zorgen dat je na je studie direct aan het werk kunt beginnen. Hierdoor hoef je niet na je studie wekenlang te zoeken naar een juiste baan waar je aangenomen kunt worden. De kans dat je dan binnenkomt, is veel en veel moeilijker. 

Toch nog maar een jaartje wachten 

Wanneer je bent afgestudeerd betekent het niet dat je direct een baan moet hebben. Je kunt er ook voor kiezen om de technische bedrijfskunde vacatures nog even te laten voor wat het is en te genieten van je vrijheid. Wanneer je het jaar erop vroegtijdig begint met te solliciteren voor de technische bedrijfskunde vacatures zal je het jaar erop zeker zijn van een baan. Het is wellicht niet wat je wilt, maar het is soms wel heel erg prettig om na een rollercoaster van jaren studeren en leren even wat anders te doen met je gedachten. Werken kun je namelijk de rest van je leven nog. Daarnaast is het goed om ook met een gerust gevoel pas te beginnen aan je jarenlange werkdagen. Zo weet je zeker dat je als je beste begint. 

Toch maar beginnen 

Wanneer je nog grote doelen of dromen in je leven hebt, kun je er ook voor kiezen om toch eerst op de technische bedrijfskunde vacatures in te gaan. Wanneer je namelijk na een paar jaar genoeg geld hebt gemaakt, kun je bijvoorbeeld een wereldreis gaan maken. Zonder de technische bedrijfskunde vacatures is het niet gemakkelijk om goed geld te kunnen verdienen. Je zult dan juist een baan krijgen waar je niet voor gestudeerd hebt. Dat zou juist zonde zijn. Daarnaast verdien je daar vaak meer dan bij een bedrijf waar je niet voor gestudeerd hebt. Het is dus juist verstandig om van je kennis gebruik te maken.

 

Als je student bent kan het leven behoorlijk duur zijn. Behalve de kosten voor je studie, vaste lasten en je levensonderhoud wil je natuurlijk ook nog zo af en toe eens wat leuks kunnen doen. Daarom kiezen heel veel studenten ervoor om een bijbaantje te nemen.
Op die manier verdien je wat extra geld en kan je meer leuke dingen doen zoals lekker uitgaan of nieuwe kleding kopen. De grote vraag is natuurlijk niet alleen hoe je aan een bijbaan komt, maar ook of het leuk werk is en ook niet onbelangrijk, dat het je ook nog geld oplevert.

Eisen

Studeer je rechten dan lijkt het misschien niet handig om een bijbaantje te nemen wat totaal anders is dan je studierichting. Toch kan het voordelen hebben om iets totaal anders te gaan doen als bijbaan. Zo leer je ook een andere kant van de samenleving kennen.
Studeer je bijvoorbeeld in Leiden, dan is het logisch dat je een bijbaan in je omgeving zoekt. Ten eerste is het handig omdat je dan niet ver hoeft te reizen. Hiermee bespaar je niet alleen kosten maar ook tijd. Er zijn verschillende manieren om op zoek te gaan naar een bijbaantje in Leiden. Wil je zelf ook een leuke bijbaan, kijk dan eerst naar wat je leuk zou vinden om te doen. Wees redelijk wat je eisen over het loon betreft. Hou er goed rekening mee dat je als student zijnde de mogelijkheid hebt om via de Belastingdienst geld terug kunt vragen. Het is in Nederland zo geregeld dat je werkgever belasting in moet houden. Met een bijbaantje kan je dit geld terugvragen.

Waar moet je rekening mee houden als je op zoek gaat naar een bijbaan?

Omdat je als student rekening moet houden met je lesrooster en tentamens, is het handig om voor je aan de slag gaat even een rooster te maken wat je werktijden betreft. Kijk voor jezelf eerst op welke dagen en/of tijden je wel of niet kunt gaan werken. Voordat je gaat solliciteren is het verstandig om eerst een CV aan te maken. Hierin staan je gegevens zoals je naam, adres, woonplaats, leeftijd, BSN en eventuele werkervaring. Ook je studie en relevante informatie kan in een CV vermeld worden. Daarnaast is het handig om ook alvast een motivatiebrief te schrijven. Heb je LinkedIn, zorg er dan voor dat je profiel actueel is. Check ook even je Social Media. Je wilt natuurlijk voorkomen dat je toekomstige werkgever een post op Facebook ziet waardoor deze een nadelige indruk krijgt.

Op een leuke manier geld verdienen

Een van de eisen die je aan je bijbaantje stelt is dat je kiest voor aangenaam werk. Het is natuurlijk optimaal als je ook nog eens op een leuke manier geld verdient. Dat zorgt ervoor dat je met meer plezier aan het werk gaat. Werken is de horeca is leuk omdat je veel in contact komt met mensen. Zo kan je eenvoudig je vriendenkring vergroten en nieuwe mensen leren kennen.

Nu veel scholen dicht zijn kiezen steeds meer mensen voor een thuisstudie of cursus. Je hoeft namelijk niet fysiek naar school, je kunt alles vanuit huis doen. Maar hoe werkt het, waar kan dit en wat zijn de voordelen en nadelen? In deze blog lees je er alles over. 

Populaire instellingen

Er zijn steeds meer instituten waarbij je een thuisopleiding kunt volgen. Enkele bekende namen zijn:

 

  • NHA
  • LOI
  • NTI
  • Laudius
  • Thuscursus.nl

Wat kan ik online allemaal studeren?

Het aanbod van (erkende) opleidingen die je thuis kunt volgen wordt ook steeds uitgebreider, waardoor de thuisstudie ook steeds voor een groter publiek aantrekkelijker wordt. Zo zijn onder andere de volgende opleidingen al via een thuisstudie te behalen:

 

 

Ook voor hobbycursussen

 

Je kunt in plaats van een beroepsopleiding ook kiezen voor een hobbycursus. Ook in deze categorie komen er steeds meer cursussen bij. Zij kunnen een erg leuke aanvulling zijn op je (beginnende) hobby. Ideaal als om één of andere reden niet naar groepslessen wilt of kunt. Vaak kun je er bij zulke cursussen voor kiezen om een certificaat te ontvangen als bewijs dat je de cursus hebt afgerond.

Een aantal hobbycursussen die je via een thuisstudie kunt volgen zijn:

 

  • Nagelstyling
  • Fotografie
  • Astrologie
  • Piano spelen
  • Verhalen schrijven
  • Populaire autotechniek
  • Huidverzorging
  • Kleding maken

 

Wat zijn de voordelen van een thuisstudie

 

  • Je kan studeren waar en wanneer het jou uitkomt en het daardoor makkelijk met andere dingen combineren.
  • Je hebt niet te maken met reistijd en reiskosten
  • Je kan vaak beginnen wanneer je wil
  • Het is vaak goedkoper dan een studie waarbij je bijvoorbeeld naar een school moet

 

Wat zijn de nadelen van een thuisstudie

 

  • Er is veel zelfdiscipline nodig, er zijn namelijk geen verplichte dagen om lessen te volgen of leraar die je achter de broek aanzit.
  • Je hebt geen recht op studiefinanciering.
  • contact met de leraar gaat vaak via mail, waardoor je vaak minder snel je antwoord hebt dan bij een les waarbij de leraar direct aanwezig is.

Meer informatie over studeren vanuit huis

 

Bij de meeste studies kun je kiezen voor de studie met begeleiding en zonder begeleiding.

Wanneer je kiest voor begeleiding betaal je meer en krijg je een docent toegewezen die je huiswerkopdrachten nakijkt en je vragen beantwoord. In de meeste gevallen gaat dit via email.

Het is verstandig om van te voren goed te overwegen of je gebruik wil maken van begeleiding.

Bedenk goed wat je eventuele mogelijkheden zijn als je de stof bijvoorbeeld niet meer snapt. Heb je dan nog zelf mogelijkheden om aan antwoorden te komen? Bij sommige instituten is het mogelijk om vooraf een proefles te krijgen. Als dit mogelijk is, is het heel verstandig om deze eerst goed te bekijken. Zo kun je een goede indruk krijgen van het niveau en kun je misschien zelfs al een beetje inschatten of je hulp nodig gaat hebben. Uit ervaring kan ik zeggen dat je beter een begeleider kunt hebben die je uiteindelijk niet nodig blijkt te hebben, dan dat je straks vastloopt en de motivatie om verder te gaan kwijtraakt, dit kan namelijk erg snel gaan.

Tips voor het succesvol afronden van jouw thuisstudie of cursus

 

Bij het volgen van een thuisstudie of cursus is het belangrijk dat je erg gemotiveerd bent en blijft. De volgende tips kunnen je helpen om je gemotiveerd te houden. Bekijk ook deze 10 wetenschappelijk bewezen studietips

 

Maak een (niet te strakke) planning.

Van uitstel komt afstel, als je van te voren een planning maakt wanneer je bezig gaat met de studie is met makkelijk om ermee verder te gaan. Maak deze planning niet te strak, als je namelijk achter begint te lopen op de planning kan dit juist weer gaan demotiveren.

 

Volg de cursus samen.

Ken je iemand die de opleiding/cursus ook interessant vindt? Dan kan het een goed idee zijn om samen te beginnen. Je hebt dan direct iemand om mee samen te kunnen werken, overleggen en overhoren. Sommige opleidingsinstituten bieden ook de mogelijkheid om te chatten met medeleerlingen. Op die manier kan het volgen van de opleiding/cursus een stuk leuker worden.

 

Beloon jezelf

Merk je dat de motivatie wegzakt, beloon jezelf dan. Bijvoorbeeld wanneer je een bepaald hoofdstuk af hebt mag je jezelf trakteren op die leuke broek die je laatst zag hangen. Het diploma/certificaat op het einde kan dan wel al een beloning zijn, maar soms kan een tussen beloning net even die extra motivatie geven die je nodig hebt.

 

Creëer een studieruimte.

Houd al je spulletje daar netjes bij elkaar en zorg dat je net teveel afleiding hebt.

Als anderen in jouw omgeving weten dat jij op die plek studeert zullen ze je ook sneller met rust laten.

 

Wat houdt een Google Ads training in? Google Ads wordt alom geprezen als het ideale hulpmiddel voor het succesvol opzetten van één of meerdere online campagnes. De Google Ads training is voor iedereen: zowel de beginner als de ervaren kracht op het vlak van online adverteren. Als je met Google Ads aan de slag gaat, haal je beter resultaat uit elk van je online campagnes. Heb je de training afgerond? Dan zal je eigenhandig in staat zijn winstgevende campagnes op te zetten en deze te optimaliseren. In totaal bestaat de training uit verschillende uren aan interactief en hoogwaardig lesmateriaal.

Google Ads training gebruikt bewezen technieken

De Google Ads training is speciaal ingericht om technieken die bewezen succesvol zijn in de praktijk te kunnen brengen. Dit zijn exact dezelfde technieken die ook door specialisten op het vlak van Google Ads worden gebruikt. Iedere online marketeer en ondernemer moet zich realiseren dat Google Ads hét advertentieplatform is dat je online verkopen en aanvragen een enorme boost kan geven. In welke branche je ook opereert: met Google Ads training breng je je product of dienst aan de man en vergroot je gegarandeerd je conversies en je omzet.

Hoe zit de training in elkaar?

De Google Ads training is in feite een Search Engine Advertising (SEA) training. De training helpt je alle skills eigen te maken die vereist zijn voor het behalen van optimale resultaten met Google Ads. Je leert dezelfde technieken aan die door de Google Ads specialisten gebruikt worden. Met behulp van de training kun je het beste in je collega’s, je bedrijf en jezelf naar boven halen. Je bereikt resultaten die je nooit voor mogelijk had gehouden.

Wat de Google Ads training je helpt te bereiken

Met dank aan de training kun je straks…

  • Een realistisch doel voor elke Google Ads campagne bepalen, op basis van te behalen cijfers. Je weet precies welke cijfers haalbaar zijn en welke niet, plus waar je precies de prioriteit moet leggen om op optimalisaties aan te sturen.
  • Een professioneel zoekwoordonderzoek op eigen houtje uitvoeren, waarmee je zoekwoorden conversiegericht in kaart brengt.
  • Op talloze wijzen zoekwoorden in praktijk brengen.
  • Conversies op je eigen website doorverwijzen en deze met behulp van het programma Google Analytics inzetten.
  • Moeiteloos navigeren door het, soms als lastig ervaren, Google Ads interface.
  • Google Ads optimaliseren met dank aan strategieën en instellingen.
  • Kies voor de meest impactrijke optimalisatie routines, die voor een groot rendement in en kort tijdsbestek zorgen.
  • Campagnes opschalen en voor een groot conversie volume zorgen, dat aansluit bij een vaste CPA of ROAS.

Wie kan van deze Google Ads training gebruik maken?

In feite is de Google Ads training voor iedereen. Vooral ondernemers en marketeers die nieuw zijn in de wereld van Google Ads hebben er baat bij. Dankzij de training kun je bewezen effectieve processen, strategieën en technieken in praktijk brengen en zelfstandig Google Ads campagnes beheren. Als ondernemer is het vergroten van je skills essentieel. Deze training en bijbehorende support gaan je hierbij helpen! 

 

Digitaal gaan is niet langer een strategie. Het is een noodzaak geworden. We leven in het tijdperk van de digitalisering van merken en, voor het geval je het nog niet gemerkt had, misschien is jouw bedrijf al digitaal!

Je hebt waarschijnlijk al contact met jouw klanten, leveranciers en partners via whatsapp. Je betaalt rekeningen van rekeningen die per e-mail of met QR-codes worden verstuurd. Je krijgt telefoontjes en berichten over de presentatie van jouw merk op Google en sociale netwerken.

Maar je moet je voorbereiden om het beste van dit moment te maken. Daartoe kan en moet een goede marketingplanning worden opgesteld. Daartoe moet je zich wijden aan het ordenen van jouw informatie, van wat je weet over jouw markt en jouw klanten en bepalen hoe je met dit hele universum in contact gaat komen.

  1. Investeren in content marketing
    Zonder twijfel is contentmarketing een uitstekende strategie om nieuwe klanten te werven en een relatie tussen bedrijf en klant op te bouwen die langdurig kan zijn.

    Een andere optie is inbound marketing, een techniek waarbij acties worden ontwikkeld die erop gericht zijn potentiële klanten aan te trekken en te verkopen, en waarbij automatisering instrumenten worden gebruikt om deze acties uit te voeren en te meten.

  2. SMART-doelstellingen bepalen
    Het is geen nieuws dat elke onderneming moet plannen om succesvol te zijn en in die zin zijn SMART-doelstellingen bepalen fundamentele strategieën. Hoewel het misschien een gewoon Amerikaans woord lijkt, is SMART een acroniem dat gevormd wordt door de initialen van de woorden Specific, Measurable, Attainable, Realistic en Time-bound.

    Met andere woorden, om goede indicatoren te bereiken, moeten jouw doelstellingen specifiek, meetbaar, haalbaar, realistisch en tijdgebonden zijn.

  3. Maak een publicatie kalender
    Het hebben van een posting kalender, naast het begeleiden en organiseren van jouw profiel op het sociale netwerk, zal je helpen jouw meest kostbare bezit te besparen: tijd.

    Maand-, kwartaal-, week-, jaarkalender… het maakt niet uit! Waar het om gaat is dat je je berichten organiseert. Als je twijfelt over de thema’s die in de post zullen worden behandeld, zijn er verschillende hulpmiddelen – gratis en betaald – om je te helpen.

  4. Maak een blog
    Wist je dat ongeveer 53% van de marketeers zegt dat het hebben van een actieve blog de topprioriteit is onder hun Inbound Marketing strategieën?

    Naast het hebben van een vrije ruimte voor het creëren van gevarieerde inhoud die verschillende problemen van jouw potentiële consument kan oplossen, zal een goed geschreven tekst jouw site helpen om veel beter te positioneren in Google zoekopdrachten.

Bron: roipartners.nl

 

 

 

De meeste bedrijven enkele tientallen jaren geleden maakten altijd gebruik van een fysieke telefooncentrale met een ISDN verbinding. Deze centrale bestond altijd uit vele kabels die alle kanten op gingen en samenkwamen in een grijze kast of in de meterkast. Deze telefooncentrale zorgt ervoor dat alle lijnen met elkaar verbonden zijn en kon deze eventueel naar externe lijnen doorschakelen. Deze vorm van zakelijke telefonie is nog niet helemaal verdwenen en er zijn dan ook nog bedrijven die van deze constructie gebruik maken. Er zijn echter betere oplossingen die zorgen voor een betere kwaliteit en bovendien ook vaak voordeliger zijn. Deze oplossing is vrijwel altijd bellen via het internet. Steeds meer bedrijven kiezen wanneer ze telefonie oplossingen voor bedrijven overwegen, voor Voice over IP vanwege de vele voordelen.

Hosted VoIP maakt een einde aan de fysieke telefooncentrale

Hosted VoIP geniet vaak de voorkeur, omdat hierbij de fysieke telefooncentrale uit het kantoor verdwijnt. Bij hosted VoIP diensten wordt de centrale extern beheerd vanuit een cloud. Alle gegevens worden opgeslagen op de server en zijn online toegankelijk via verschillende platformen. De meest nieuwere oplossingen bieden bijvoorbeeld ook smartphone applicaties aan, waardoor je als ondernemer alles onder een knop hebt en eenvoudig de prestaties van het telefoonverkeer kan zien en ook makkelijk kan doorschakelen indien mogelijk.

VoIP biedt oneindig veel mogelijkheden

Naast het feit dat je met een VoIP constructie definitief vaarwel kan zeggen tegen alle kabels op kantoor, kun je ook op financieel gebied een behoorlijke slag slaan. Met VoIP betaal je een maandbedrag en zijn de kosten hierdoor vast en weet je precies waar je aan toe bent. De intensiteit van het gebruik van de lijnen heeft geen direct effect op de kosten. De mogelijkheden met betrekking tot de dienstverlening zijn eindeloos met VoIP. Het is relatief eenvoudig om op het bedrijf afgestelde keuzemenu’s in te stellen, waarmee de wachttijden aanzienlijk verkort worden voor de klanten. Omdat klanten sneller geholpen kunnen worden en direct met de juiste afdeling verbonden worden zijn niet alleen de klanten beter af, maar valt er door deze verbetering ook vaak te besparen op de personeelskosten.

Overweeg jij om te stoppen met ondernemen? Of wil je liever investeren in een andere markt, een ander product of een nieuw merk? Als je jouw huidige onderneming niet wilt beëindigen, maar de touwtjes wel uit handen wilt geven, is het verkopen van je bedrijf een logische oplossing. Maar waar moet je rekening mee houden? Dat lees je in dit blog.

Kan het bedrijf zonder jou?

Wanneer je besluit om met jouw bedrijf te stoppen kun je twee kanten op: het bedrijf door laten gaan zonder jou, of het bedrijf beëindigen. Bedenk jezelf of het bedrijf wel zonder jou kan. Zijn jouw unieke eigenschappen de dragende kracht van het bedrijf? Dan zal het haast onmogelijk worden om een geschikte koper te vinden. Bovendien zul je bovengemiddeld veel tijd kwijt zijn aan het overdragen van het bedrijf.

Verkoop je een bv of eenmanszaak?

Belangrijk om te weten: wat is het dat je wilt verkopen? Een bv kun je namelijk als geheel, inclusief rechtspersoon, verkopen. Een eenmanszaak kan je niet als geheel verkopen. In dit geval verkoop je slechts onderdelen van het bedrijf, zoals het pand en de inventaris.

Wat zijn de plus- en minpunten van jouw bedrijf?

Stel een profielschets van jouw bedrijf op. Benoem hierin de sterke en minder sterke punten van jouw bedrijf, zodat potentiële kopers een goede afweging kunnen maken. Een verkooptraject kan lang duren en als een deal na maanden afketst omdat bepaalde feiten niet bekend waren bij de koper is dat een verspilling van je tijd geweest. Vermeld de winstverwachting van het bedrijf, de bedrijfsactiviteiten, de reden van verkoop en informatie over de regio en branche waarin het bedrijf actief is.

Wat is het bedrijf waard?

Voor je iets kunt verkopen, wil je weten wat de waarde is. Alleen dan kun je het maximale uit de verkoop van je bedrijf halen. De waarde van een bedrijf is deels meetbaar, zoals de financiële situatie. Maar het bestaat ook uit subjectieve kosten, zoals goodwill en een klantenbestand. Het berekenen van de waarde kan daarom een uitdaging zijn. Schakel de hulp van een specialist in als je dit liever niet zelf doet.

Breng de administratie op orde

Zorg ervoor dat de gehele administratie van het bedrijf op orde is, voordat je zelfs maar begint met het zoeken van een koper. Je bedrijf verkopen kan alleen als je de actuele en correcte cijfers aan geïnteresseerde partijen kunt tonen.

Denk ook aan je personeel

Juridisch gezien is het redelijk eenvoudig wat er met het personeel gebeurt na de overname. De nieuwe eigenaar mag hen niet ontslaan of wijzigingen in de contracten aanbrengen. De keuze om mee te gaan naar de nieuwe eigenaar ligt bij het personeel zelf. Werknemers die ervoor kiezen om niet mee te gaan verliezen hun recht op WW.

Een koper vinden

Soms dient de koper zichzelf aan. Dit kan iemand uit bekende kring zijn, zoals familie. Of een huidige medewerker die graag het bedrijf van je overneemt. Kun je in deze kring geen koper vinden? Dan kun je contact opnemen met een brancheorganisatie of de KvK. Zij kunnen je helpen bij het vinden van een geschikte koper.

Schakel een adviseur in

Het verkopen van een bedrijf is altijd een uitdagend traject waar veel fiscale en juridische vragen en verantwoordelijkheden bij komen kijken. Een goede adviseur helpt je door een deel van of zelfs de volledige verkoop op zich te nemen. Zo ben je zeker van de beste deal voor jouw bedrijf.

Google Ads Specialist

Als je op zoek bent naar een Google Ads specialist dan kan dat een hele zoektocht zijn. Dit is voor veel mensen niet iets waar ze verstand van hebben. Dat maakt het ook extra lastig om de juiste specialist te vinden. Want hoe weet je dan of iemand wel echt een specialist is. We hebben gekeken naar verschillende ervaringen van mensen die een Google Ads Specialist hebben ingeschakeld. Daarbij hebben we gekeken naar voorbeelden die heel succesvol zijn geweest en een aantal voorbeelden die minder succesvol waren. Dit geeft namelijk de beste informatie om hierin de juiste keuze te maken. We hebben hieruit een aantal stappen gehaald die je zelf ook kunt doorlopen als je een Google Ads Specialist wilt inschakelen. Als eerste is het belangrijk dat je een aantal zaken voor jezelf helder krijgt.

Wat voor campagnes wil ik?

Om goed helder te krijgen waar je zelf naar op zoek bent moet je goed weten wat voor type campagnes je nodig hebt. Daarnaast is het ook goed om te weten wat je hierin zelf kunt doen en wat de specialist op zich moet nemen. Verwacht je bijvoorbeeld dat de specialist ook de vormgeving doet van eventuele banners campagnes. Is het nodig dat de specialist ook de tekstadvertenties maakt of wil je hier ook zelf mee aan de slag zodat je dit kunt sturen. Wil je ook aan de slag met youtube campagnes waardoor de specialist ook verstand moet hebben van video? Dit zijn een aantal belangrijke vragen die je vooraf moet stellen voordat je over gaat tot de zoektocht naar een specialist. Als laatste is het nog belangrijk dat je vooraf het budget bepaald voor de campagnes. Want je wilt weten wat voor ervaring de specialist heeft met campagnes met soortgelijke budgetten.

Wat voor Google Ads Specialist?

Als je bovenstaande vragen voor jezelf goed hebt kunnen beantwoorden dan kun je door naar de volgende stap. Je weet nu namelijk wat voor soort campagnes je wilt. Je weet wat voor budget je beschikbaar hebt en je weet ook nog wat je zelf wilt gaan doen om de campagnes tot een succes te maken. De vervolg is nu het vinden van de juiste specialist die hier goed bij past. De zoektocht voor een specialist begint meestal in je eigen netwerk. Ga eens rondvragen bij bevriende ondernemers of zij misschien een Google Ads Specialist kennen en wat hun ervaring met hem of haar is. De volgende stap is het actief op internet op zoek gaan naar een Ads Specialist. Op deze manier heb je via twee kanalen een lijst kunnen opbouwen met potentiële Google Ads Specialisten. Nu is het in contact komen met de specialisten en ervaren hoe de eerste indruk is. Maak gebruik van de checklist die we hebben gegeven om te achterhalen of ze daadwerkelijk bij jou passen.

Freelance of bureau

Waarschijnlijk heb je nu de keuze uit een freelancer of een bureau. Bij een bureau krijg je meer zekerheid en heb je de beschikking tot meerdere specialisten. Als je voor een freelancer gaat heb je dit niet maar dit kan weer andere voordelen hebben.