Digitaal gaan is niet langer een strategie. Het is een noodzaak geworden. We leven in het tijdperk van de digitalisering van merken en, voor het geval je het nog niet gemerkt had, misschien is jouw bedrijf al digitaal!

Je hebt waarschijnlijk al contact met jouw klanten, leveranciers en partners via whatsapp. Je betaalt rekeningen van rekeningen die per e-mail of met QR-codes worden verstuurd. Je krijgt telefoontjes en berichten over de presentatie van jouw merk op Google en sociale netwerken.

Maar je moet je voorbereiden om het beste van dit moment te maken. Daartoe kan en moet een goede marketingplanning worden opgesteld. Daartoe moet je zich wijden aan het ordenen van jouw informatie, van wat je weet over jouw markt en jouw klanten en bepalen hoe je met dit hele universum in contact gaat komen.

  1. Investeren in content marketing
    Zonder twijfel is contentmarketing een uitstekende strategie om nieuwe klanten te werven en een relatie tussen bedrijf en klant op te bouwen die langdurig kan zijn.

    Een andere optie is inbound marketing, een techniek waarbij acties worden ontwikkeld die erop gericht zijn potentiële klanten aan te trekken en te verkopen, en waarbij automatisering instrumenten worden gebruikt om deze acties uit te voeren en te meten.

  2. SMART-doelstellingen bepalen
    Het is geen nieuws dat elke onderneming moet plannen om succesvol te zijn en in die zin zijn SMART-doelstellingen bepalen fundamentele strategieën. Hoewel het misschien een gewoon Amerikaans woord lijkt, is SMART een acroniem dat gevormd wordt door de initialen van de woorden Specific, Measurable, Attainable, Realistic en Time-bound.

    Met andere woorden, om goede indicatoren te bereiken, moeten jouw doelstellingen specifiek, meetbaar, haalbaar, realistisch en tijdgebonden zijn.

  3. Maak een publicatie kalender
    Het hebben van een posting kalender, naast het begeleiden en organiseren van jouw profiel op het sociale netwerk, zal je helpen jouw meest kostbare bezit te besparen: tijd.

    Maand-, kwartaal-, week-, jaarkalender… het maakt niet uit! Waar het om gaat is dat je je berichten organiseert. Als je twijfelt over de thema’s die in de post zullen worden behandeld, zijn er verschillende hulpmiddelen – gratis en betaald – om je te helpen.

  4. Maak een blog
    Wist je dat ongeveer 53% van de marketeers zegt dat het hebben van een actieve blog de topprioriteit is onder hun Inbound Marketing strategieën?

    Naast het hebben van een vrije ruimte voor het creëren van gevarieerde inhoud die verschillende problemen van jouw potentiële consument kan oplossen, zal een goed geschreven tekst jouw site helpen om veel beter te positioneren in Google zoekopdrachten.

Bron: roipartners.nl