business improvement

Stilstand is achteruitgang. Hoewel al eeuwenoud, staat de betekenis van deze woorden nog steeds kaarsrecht overeind. En dus moet je als onderneming en organisatie voortdurend meebewegen, anticiperen in plaats van reageren en eventueel veranderingsprocessen doorvoeren om uiteindelijk verbetering teweeg te kunnen brengen. Business improvement is een breed begrip, maar heeft als doel om elke dag opnieuw een onderneming beter te laten worden en business improvement is ook het veranderen van bepaalde bedrijfsprocessen om die soepeler te laten verlopen. Een partij die van business improvement zijn sport heeft gemaakt, is Steyn&Allberg.

Leg eerst de huidige situatie goed vast

Wil je als organisatie of onderneming de boel echt verbeteren en dus business improvement bewerkstelligen, dan zal uiteraard wel eerst de huidige gang van zaken vastgelegd moeten leggen. Aan de hand daarvan kunnen de noodzakelijke verbeteringen worden gemodelleerd en pas dan eventueel wijzigingen (lees: verbeteringen) worden doorgevoerd. Verbeterpunten moeten idealiter ook door de medewerkers worden gedeeld. De beste manier om zowel de verbeterpunten als de start van business improvement in beeld te krijgen is het laten maken van een scan van je bedrijf.

Producten en diensten, organisatie en processen

Onder business improvement valt eigenlijk heel erg veel en bedrijfsverbeteringen zijn dus ook heel erg breed. Het zijn de veranderprojecten op hoog niveau binnen de onderneming, maar business improvement is ook het verbeteren van bedrijfsprocessen op de werkvloer. Business improvement draait overigens niet alleen om kwaliteit. Ook tegenwoordig zeer geliefde thema’s als milieu en veiligheid horen er nadrukkelijk bij. Wie business improvement zegt, die denkt aan het verbeteren van de kwaliteit van producten, diensten, organisaties, processen, de organisatie en de netwerken van organisaties. Bovendien is business improvement niet per definitie moeilijk. Zo is een heldere functieomschrijving binnen de afdelingen ook al business improvement.  Gebleken is dat door de functies precies te omschrijven, mensen meer verantwoordelijkheid voelen en nemen en blijkt de synergie sterk te verbeteren.

Plan van aanpak en budget

De manager die verantwoordelijk is voor business improvement is voortdurend bezig met verbeterprojecten, die je ook gemakkelijk veranderprojecten zou kunnen noemen. Business Improvement gaat op voor heel het bedrijf. Uiteraard moeten dan wel de knelpunten in beeld gebracht worden, iets dat doorgaans middels een scan gebeurt waarvoor eventueel een externe partij ingeschakeld kan worden. Aan de hand van die inventarisatie worden de knelpunten veel beter herkenbaar en op basis daarvan kan een plan van aanpak gerealiseerd worden. Uiteraard moet daarbij wel rekening gehouden worden met het beschikbare budget.

Aandachtspunten aftikken met het opdoen van kennis

Kan door het opdoen van meer kennis al een knelpunt aangepakt worden, dan kan daar meteen iets aan gedaan worden. Zo kan een workshop of het organiseren van een seminar soms al op uiterst effectieve wijze bijdragen aan het opdoen van extra kennis en kan dit al een eerste staaltje van business improvement zijn. Uiteraard kunnen ook een bepaalde groep medewerkers extra kennis opdoen door het volgen van een gerichte opleiding. Houd als het gaat om het verbeteren van je bedrijf altijd de organisatie en het uiteindelijke doel voor ogen en ga nooit als die bekende olifant door de porseleinkast. Alleen als je bedrijfsbreed draagvlak weet te creëren, kunnen de doorgevoerde veranderingen ook daadwerkelijk structurele veranderingen – en dus verbeteringen – worden.

Het opstarten van een bedrijf vergd al genoeg investeringen op zichzelf. Het inrichten van een kantoor staat daardoor niet altijd bovenaan het lijstje van veel leidinggevenden. Toch is het wel heel erg belangrijk dat je medewerkers zich fijn voelen in de omgeving waarin zij werken. Het is daarom belangrijk om je kantoor op een goede manier in te richten. Als je toch wat wilt besparen zullen we je enkele tips geven om op een budget je kantoor in te richten.

Bespaar niet op je kantoormeubelen

Allereerst is het belangrijk om niet te besparen op kantoormeubelen, zoals bureaustoelen. Je werknemers zitten hier dagelijk op, dus is het belangrijk dat deze ergonomisch zijn en ervoor zorgen dat je werknemers geen klachten opbouwen.

Denk goed na bij je projectinrichting

Als je bedrijf nog erg groeiende is, is het vooral belangrijk dat je kantoor erg flexibel is ingericht. Dit betekent dat als er nieuwe werkplaatsen gemaakt moeten worden dit makkelijk kan en je hiervoor geen dure veranderingen hoeft aan te brengen. Projectinrichting is dus erg belangrijk om in de toekomst kosten te beperken.

Maak veel gebruik van planten

Gebruik tot slot veel planten in je kantoor. Planten zijn een relatief goedkope methode om makkelijk sfeer toe te voegen aan je kantoor. Planten zorgen voor een goede atmosfeer, reduceren stress en verbeteren de gemoedstoestand.

Er zijn natuurlijk nog wel een paar andere manier om het goedkoop te houden. Maar hopelijk hebben we je met deze tips al aardig op weg kunnen helpen, succes!

Een leuk en origineel kerstpakket kies je via kerstpakkettenidee.nl. Niet voor niets groeit het klantenbestand nog steeds, iets dat veel zegt over de geleverde kwaliteit van de originele en luxere pakketten. Deze aanbieder slaagt er elk jaar opnieuw in om vernieuwend en innovatief te zijn en dat wordt door het loyale klantenbestand gewaardeerd.

Ruim acht jaar ervaring

Al ver voor de kerstdagen wordt naar de samenstelling van het kerstpakket en de overige geschenken gekeken. Met ondertussen meer dan acht jaar ervaring weten ze ondertussen echt wel wat er gevraagd wordt. Het resultaat? Ruime en goed gevulde pakketten voor een verrassend lage prijs.

Op de voet gevolgd door de landelijke media

Elk jaar opnieuw is het succes van dé leverancier van boxen ook in de landelijke media te volgen, want die weten het bedrijf telkens weer te vinden. Het is de kroon op het werk en zegt dat het bedrijf gezien wordt als een van de grootste en beste aanbieders van het land. Geprezen worden de maatwerk concepten, waarbij je als organisatie zelf een pakket voor je medewerkers kunt samenstellen. Dat kerstpakkettenidee.nl elk jaar meedingt naar de grotere onderhandse aanbestedingen zegt voldoende over de positie die ondertussen op de markt ingenomen wordt.

Raadpleeg de helpdesk voor deskundig advies

Behalve goed gevulde en scherp geprijsde pakketten, valt ook de service die geboden wordt echt op. De helpdesk is tijdens kantooruren uitstekend bereikbaar. Dat kan zijn voor een gerichte vraag, maar net zo goed voor advies. Door een beroep te doen op deze helpdesk wordt het bestellen van een origineel pakket een erg eenvoudige opgave. Al in de maanden juli en augustus worden de eerste pakketten gepresenteerd, het bedrijf probeert te voorkomen dat er een identiek pakket als een jaar eerder beschikbaar is. Toegegeven, bepaalde kerstpakketten dragen dezelfde naam. Inhoudelijk is het pakket elk jaar toch weer net even anders.

Verrassende collectie kerstpakketten

De collectie is even divers als verrassend en heb je eenmaal een keuze gemaakt, geef die dan snel door. Dan weet je namelijk zeker dat de boxen ook tijdig geleverd worden. Ook dit jaar zullen de verschillende pakketten je weer versteld doen staan met bijzondere geschenken, wijn pakketten en originele kerstcadeaus. Uiteraard ontbreekt ook dit jaar een fairtrade pakket niet in het aanbod en zijn er diverse geschenken zonder alcohol en sterke dranken toegevoegd aan de al zo indrukwekkende collectie. Op die manier kan tegemoet gekomen worden aan een nog grotere doelgroep.

Zoeken was nooit eerder zo eenvoudig

Zoeken naar het ideale pakket is eenvoudig bij kerstpakkettenidee.nl. Door een handig filtersysteem in de webshop heb je binnen een paar muisklikken al heel snel je ideale pakket gevonden. Je kunt filteren op onderdelen als prijs, thema en categorie, net als op inhoud. Ook dit jaar zullen de Italiaanse pakketten en die van Rituals weer verrassend zijn. En net als anders vind je ook nu weer verrassende pakketten speciaal voor mannen. Regeren is vooruitzien, neem dus over een aantal maanden al een kijkje in de webshop. Dan weet je zeker op tijd over mooie pakketten te beschikken.

Ben jij al een tijdje ondernemer? Dan is het belangrijk dat je blijft leren en innoveren. Er veranderen constant dingen op de werkvloer en het is erg belangrijk dat je hiervan op de hoogte bent. Zo kun je je klanten het beste helpen. Volg nieuwe ontwikkelingen in je vakgebied en blijf leren. Dit helpt je niet alleen verder op zakelijk vlak, maar ook op persoonlijk vlak. Ben je benieuwd hoe je als ondernemer het beste up to date kan blijven van alle nieuwe ontwikkelingen en vaardigheden? Dat vertellen we je in deze blog!

Cursussen, workshops en PE trainingen

Ten eerste kun je ervoor kiezen om een cursus of workshop te doen. Veel ondernemers vinden het namelijk erg leuk om nieuwe dingen te leren. Er zijn ontzettend veel leuke cursussen en workshops waaraan je kunt deelnemen. Of je nou je kennis wil verbreden of verdiepen, er zijn genoeg opties tot bijscholing. Wil jij leren hoe je zelf je administratie bijhoudt? Of wil je je misschien wel ontwikkelen op het gebied van persoonlijk leiderschap? Of is online marketing echt iets voor jou? Op al deze gebieden zijn er leuke workshops en cursussen beschikbaar. En ben je accountant? Dan kan een PE training een hele goede keus zijn. PE trainingen zijn een hele fijne manier om up to date te blijven en zijn speciaal gericht op accountants. PE trainingen van Kriton voor accountants voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. Zo kun je je vaktechniek en vaardigheden continu blijven ontwikkelen. En daarnaast blijven je opdrachtgevers zo ook tevreden!

Webinars en online workshops

Volg jij een workshop liever online? Dat kan natuurlijk ook! Er zijn een heleboel webinars waaraan je laagdrempelig kunt deelnemen. In deze online workshops word je geholpen om ergens verder mee aan de slag te gaan in de praktijk. Ook kun je op zoek gaan naar live beelden van interessante evenementen.

Sparren met andere ondernemers

Ook ondernemers onderling kunnen vaak dingen van elkaar leren. En als je al een tijdje ondernemer bent, zul je inmiddels een aardig netwerk hebben opgebouwd. Ga dus eens na van wie in je netwerk je nog dingen zou kunnen leren en plan daar een sessie mee in. Iedere ondernemer heeft immers zijn eigen kwaliteiten, en het zou zonde zijn om deze niet te delen met anderen!

Blogs en tijdschriften

Je kunt ook eens op zoek gaan naar blogs en tijdschriften over jouw vakgebied. Het kan erg leuk en leerzaam zijn om hier regelmatig informatie op te doen. Let er altijd wel op dat de informatie van een betrouwbare bron komt. Iedereen kan immers zomaar informatie op internet zetten.

Als er samen met collegae hard gewerkt wordt en doelen worden behaald, moet er ook tijd zijn om deze overwinningen samen te vieren. Een bedrijfsfeestje is de perfecte manier om dit te doen. Maar hoe zorg je nou dat het een succes wordt en wat kun je eigenlijk allemaal doen op zo’n bedrijfsfeestje? In dat artikel zullen we je enkele tips geven!

In sommige gevallen kan een bedrijfsfeestje op kantoor worden gehouden. Vaak is het kantoor echter niet groot genoeg om dit te doen en zal er voor een andere optie gekozen moeten worden. Een zaal huren, zoals DOCK 3 in Antwerpen kan dan een goede optie zijn. Het is eigenlijk ook wel goed voor de sfeer om in een andere omgeving dan het kantoor een feestje te geven.

Oke, je hebt een zaal. Maar hoe maak je het feest nou echt speciaal. Een manier om dit te doen is bijvoorbeeld door een salsa workshop te organiseren. Zo kun je makkelijke het ijs breken en creëer je een echt groepsgevoel onder je collega’s.

Een cocktail workshop doet het ook altijd erg goed. Wie houdt er nou niet van een lekkere cocktail. Een perfecte manier om te ontsnappen aan de werksfeer en iedereen kan op een leuke manier om werknemers kennis te laten maken met hun favoriete smaken.

Natuurlijk zijn er nog tal van andere mogelijkheden. Er kunnen verschillende acts worden ingehuurd en naast feestjes, kunnen er eventueel aansluitend ook nog activiteiten worden gedaan. Hopelijk heb je wat inspiratie op kunnen doen voor je eigen bedrijfsfeest. Onthoudt goed: zolang iedereen het naar zijn zin heeft is het eigenlijk altijd een succes!

Een onderneming starten doe je omdat je ergens goed in bent, of omdat je iets heel erg leuk vindt. Maar als je eenmaal je bedrijf hebt opgezet loop je ertegenaan dat je de helft van de tijd bezig bent met randzaken. Wat heel erg frustrerend kan zijn en het plezier in het ondernemen weg kan nemen. En dat moet je natuurlijk voorkomen, maar hoe? Met een virtueel assistent bijvoorbeeld. Wat een virtueel assistent allemaal kan en voor jou kan beteken is te lezen in deze blog.

Wat is een virtueel assistent?

Een virtual assistant in Nederland is vrij nieuw. Waar het in andere landen al helemaal geland is moet het hier nog opkomen. Een virtueel assistent is eigenlijk iemand die jou assisteert vanaf zijn eigen werkplek. Een virtueel assistent werkt meestal voor een bureau maar het kan ook een zzp’er betreffen die vanuit huis werkt. Een virtueel assistent (of virtual assistant op z’n Engels) werkt dus bijna altijd via het internet. Het contact loopt dus via de mail of telefoon of handige ondernemers tools zoals: Trello of Slack.

Wat kan een virtueel assistent voor jou betekenen?

Een virtueel assistent heeft een breed takenpakket en is bijna van alle markten thuis. De taken van een virtueel assistent lopen uiteen van lichte marketingwerkzaamheden tot administratief werk. Hierbij kun je denken aan: afspraken inplannen, mailen met klanten, het bij houden van social media, kantoorartikelen aanschaffen, het bijhouden van je websites, facturen in boeken en noem het maar op.  Je kunt het bijna zo gek niet bedenken en een virtueel assistent kan het voor jou regelen.

Wat zijn de voordelen van een virtueel assistent?

Een virtueel assistent is altijd voor jou bereikbaar, dat is iets waar je bij een normale assistent de hoofdprijs voor zou betalen. Het bezorgd jou tijd die je kan investeren in het laten groeien van jouw bedrijf. Het enige nadeel is dat een virtueel assistent geen koffie voor je kan zetten.

Met de globalisering die de afgelopen jaren speelt in de zakelijke wereld, neemt ook het over de hele wereld transporteren toe. Veel bedrijven kijken een stuk verder dan Europa voor het ontwikkelen en bewerken van artikelen. Supply Chain, logistiek en transport zijn dan ook begrippen binnen bedrijven die steeds belangrijker en groter worden. Echter kost het nemen van beslissingen qua transport over de gehele wereld veel tijd en geld. Daarnaast willen bedrijven zich vaak vooral richten op hun kernactiviteiten, en niet na hoeven denken over extra personeel en magazijnruimte. Ook een capaciteitstekort binnen je bedrijf kan een oorzaak zijn om met andere partijen samen te werken. Steeds meer bedrijven besteden het transport dan ook uit. Maar wat kost een transportbedrijf op zich nu eigenlijk?

 

Kosten voor transport op zich

Wanneer je zelf het transport regelt, zul je ook zelf moeten investeren in een wagenpark, traplopers, ICT, logistieke werknemers en heftrucks. Denk hierbij ook aan extra contracten, vakantieplanningen en ziekmeldingen. Hiermee maak je als bedrijf veel kosten, die je niet zomaar terugverdient. Daarnaast moet je constant in de gaten houden dat er geen leegstand in je magazijnen voorkomt, en personeel op elk moment goed ingezet kan worden. Er ontstaat dus een grote verantwoordelijkheid op een vlak waar je je als bedrijf niet altijd op moet willen focussen.

 

Het uitbesteden van transport

Het grote voordeel van het uitbesteden van transport is toch wel dat de kosten die je maakt variabel in plaats van vast zijn. Daarnaast betaal je alleen maar voor de capaciteit die je ook daadwerkelijk nodig hebt. Een piek in je voorraad is daarmee ook gemakkelijker op te vangen. Ten derde kunnen veel opdrachten die uit dezelfde gebied komen gecombineerd worden, zodat er per rit meerdere opdrachten tegelijk uitgevoerd worden. Tolkosten kunnen in dit geval dan ook beperkt blijven. Het uitbesteden van transport brengt ten slotte met zich mee dat de financiële en operationele risico’s bij het bedrijf liggen waaraan is uitbesteed. Dat maakt dat je als bedrijf sneller kunt schakelen wanneer je een nieuw gebied voor inkoop of nieuwe markt aan het onderzoeken bent.

 

Kost het minder of brengt het meer op?

Doordat processen voor je worden geregeld, maar wel in goed overleg, hou je altijd een goed zicht op de kosten die gemaakt worden. Het grootste voordeel is toch wel dat je door de flexibiliteit die je als bedrijf creëert wanneer je je transport uitbesteed, je sneller kunt inspelen op nieuwe ontwikkelingen in de markt en de vraag van de klant. Je zult dus niet alleen kosten besparen, maar ook meer geld verdienen!

Als bedrijf en individu is het belangrijk om altijd door te leren en op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen op gebieden die voor uw bedrijf van belang zijn. Om langzaam nieuwe dingen te leren zonder dat daar veel druk achter staat, kunt u gebruik maken van e-learnings en microlearnings bij Teamwise. Teamwise is een online leerplatform dat ervoor zorgt dat u zich als medewerker maar ook als team en bedrijf optimaal kunt ontwikkelen, met alle voordelen van dien.

Hoe werkt Teamwise?

Met Teamwise kunt u als team slimmer worden maar ook slimmer gaan werken, zowel individueel als in teamverband. Effectief samenwerken kan soms een flinke uitdaging zijn, maar met hulp van Teamwise kunt u het beste uit uw team halen. Dit kan op een aantal manieren: met e-learnings en microlearnings. Microlearnings zijn korte leereenheden die gericht zijn op een korte termijn-leeractiviteit. U kunt mircolearnings via alle devices volgen, wanneer en waar u maar wilt. De focus wordt hiermee gelegd op de medewerker en zijn of haar ontwikkeling, in plaats van op het handboek van hoe alles in een bedrijf geregeld is.

De voordelen van e-learnings en microlearnings

Organisaties hebben actuele informatie en kennis nodig om klanten altijd goed te woord te staan. Daarnaast willen medewerkers natuurlijk blijven doorleren en met mircolearnings is hier een kans voor. Zo kunt u in kleine stappen beter worden in uw vak. Dat maakt e-learning dus niet alleen positief voor de wendbaarheid van een organisatie, maar ook voor die van de medewerkers. Een ander voordeel van e-learnings is dat het altijd en overal plaats kan vinden. Met het online platform van Teamwise kunt u dus te allen tijde aan de slag, in uw eigen timing en op uw eigen tempo.

Direct toepasbare informatie en kennis

U bepaald daarnaast ook zelf hoeveel u wilt leren. Informatie wordt u beetje bij beetje bijgebracht, zodat u langzamerhand verder kunt groeien. Deze e-learning komt dus in kleine doses en is zo makkelijk te behappen. Een paar minuten e-learning per dag kan al genoeg nieuwe kennis bieden, want zo wordt het leereffect groter. Sommige kennis en vaardigheden kunnen zelfs direct toegepast worden tijdens het werk.

Heb je even wat extra geld nodig omdat jij je salaris nog niet heb ontvangen? Dan kun je overwegen om een minilening af te sluiten. Deze minilening is eigenlijk een soort voorschot op je salaris waar je ook zakelijke rente over moet betalen. Op deze manier kun je meer financiële ruimte voor jezelf creëren totdat jij op korte termijn weer beschikt over meer geld. Ideaal als je net een dure maand achter de rug hebt en er toch een onverwachte uitgave gedaan moet worden. Wij vertellen je graag meer over de minilening.

Wat is een minilening?

Zoals je net hebt kunnen lezen is een minilening als het ware een voorschot op je salaris. In Nederland is dit principe nog vrij nieuw, maar er zijn andere landen waar dit al volop wordt gedaan. In de Verenigde Staten is het bijvoorbeeld niet meer dan normaal om een dergelijke minilening aan te vragen als je net een dure maand hebt gehad of net niet rond kunt komen omdat jij je salaris nog niet hebt ontvangen.

Hoogte rente minilening

In de meeste gevallen ligt de rente voor de minilening hoger. Dit is ook het geval bij zakelijke leningen. Voor de minileningen onder de € 5.000 ligt de zakelijke rente in de meeste gevallen boven de 10%. De rente van een normale zakelijke rekening zit tussen de 5 en 7 procent. Spotcap rekent als rente bijvoorbeeld 1,5% en als je kiest voor B2Businesslening dan krijg je te maken met een rente van 2,9% per maand. Het kan zijn dat de vraag nu bij je opkomt hoeveel jij precies kunt lenen. Aan de hand van bepaalde factoren wordt het maximale bedrag dat je kunt lenen bepaald. Enkele factoren zijn bijvoorbeeld je maandelijkse inkomsten en de maandelijkse lasten die je hebt. De kredietverstrekker kan aan de hand van deze gegevens bekijken of je de lening inderdaad zou kunnen aflossen. Betaal je niet op tijd? Dan kun je ervan uitgaan dat je te maken krijgt met een boete van de kredietverstrekker. Probeer dit te voorkomen door altijd op tijd te betalen.

Zakelijke of persoonlijke minilening

Het kan zo zijn dat je nog twijfelt tussen een zakelijke en persoonlijke minilening. Deze onzekerheden zijn nog groter als je het verschil niet goed weet. Het verschil tussen een zakelijke en persoonlijke minilening is dat je rekening moet houden met afsluitkosten als je kiest voor een zakelijke minilening. De zakelijke minileningen hebben altijd afsluitkosten, bij een persoonlijke lening heb je dit in de meeste gevallen niet.

Voordelen minilening

Er zitten veel voordelen aan het afsluiten van een minilening. Het afsluiten van een minilening kan erg snel en gemakkelijk. Dit betekent dat je niet lang hoeft te wachten na een aanvraag, voor dat je het weet beschik je over extra financiële ruimte. Ook is het heel laagdrempelig en hebben we in Nederland het AFM, de Autoriteit Financiële Markten, die toezicht houden op het verstrekken van leningen. Zij zorgen ervoor dat alle regels met betrekking tot het lenen worden nageleefd. Bij een minilening hoef je ook niet bang te zijn dat je te maken krijgt met moeilijke contracten. Een minilening kun je namelijk gemakkelijk online aanvragen. Op het internet kun je veel aanbieders van minileningen vinden. Het is niet altijd even gemakkelijk om een keuze te maken. Je wilt namelijk een aanbieder die het beste past bij je persoonlijke situatie. Natuurlijk wil jij je minilening ook afsluiten bij de goedkoopste aanbieder. Het is daarom mogelijk om aanbieders van minileningen met elkaar te vergelijken zodat je zeker weet dat je het gekozen voor de goedkoopste minilening.

 

Je werknemers of relaties bedanken kan op veel verschillende manieren. Heb je bijvoorbeeld weleens gedacht aan incentive reis? Het aanbieden van een reis is een mooi gebaar om waardering uit te spreken voor de inzet van je personeel, maar het biedt ook gelegenheid om buiten de dagelijkse werksfeer ‘quality time’ door te brengen en elkaar beter te leren kennen.

In dit artikel nemen we je graag mee met onze top 5 incentive bestemmingen en vertellen wij waarom deze bestemmingen absoluut niet in deze top 5 mogen ontbreken.

 

Sevilla, Spanje

Kunst, cultuur en historie. In Sevilla kan je genieten van prachtige bezienswaardigheden, het lekkere weer, palmbomen, de meest fantastische tapas en niet te vergeten: de flamenco-muziek. Ontdek de pareltjes van restaurants of pak eens uit met een historische koetsrit, inclusief Cava en versnaperingen.

Lissabon, Portugal

Hoofdstad en grootste stad van Portugal: Lissabon. Ook wel de witte stad genoemd. De stad is over 7 heuvels uitgestrekt en je vindt er de meest schilderachtige, smalle straatjes en de meest sfeervolle pleinen met daarbij behorende terrasjes. Activiteiten genoeg in Lissabon: een rit met een oude tram, fietstochten of wat dacht je van een stadstour met Go-carts.

 

Ibiza, Spanje

Ook Ibiza behoort tot Spanje, maar op dit eiland in de Middellandse Zee waan je je in totaal andere sferen dan bijvoorbeeld Sevilla of Valencia. Niets is te gek. Vrijheid ten top: je ervaart het echte ‘good-life-gevoel’. Tijdens een incentive reis kan je een op rondleiding door de oude stad Dalt Vila, op eilandtour, het eiland Formentera bezoeken, een heerlijk dagje catamaran varen en een bezoek aan de hippiemarkt mag ook zeker niet ontbreken. Genoeg te doen en voor ieder wat wils!

Napels, Italië

Ken je het gezegde: eerst Napels zien en dan sterven? Dit gezegde is niet voor niets en wij nemen Napels dan ook graag op in deze top 5. Napels is indrukwekkend, verrassend en ontzettend mooi. Bezoek en trotseer de Vesuvius vulkaan en geniet (eenmaal boven) van het adembenemende uitzicht. Een aanrader is om naderhand Pompeï te bezoeken en sta vooral even stil bij de tragedie die hier in 79 na Christus plaatsvond. Om in in vrolijkere sferen te komen, kun je de limoncello-fabriek bezoeken en na dit verfrissende drankje zal de stemming er weer snel inzitten.


Op wintersport

Een incentive reis hoeft natuurlijk niet per se naar de zon te zijn. Voor de fervente wintersporters raden wij een incentive reis naar een wintersportbestemming zeker aan. Er zijn tal van wintersportbestemmingen: een goede wintersportbestemming voor een incentive reis moet vooral voldoen aan: goede sneeuw, een breed aanbod aan diverse pistes, een gezellig en sfeervol dorp en een breed aanbod aan verschillende restaurants. Gerlos, Mayrhofen en Saalbach-Hinterglemm zijn daarom een goede optie.

 

Een incentive reis laten organiseren

We begrijpen dat het organiseren van een incentive reis behoorlijk wat werk met zich meebrengt. We raden dan ook zeker aan om voor het organiseren van een incentive reis, een gespecialiseerde en professionele organisatie in te schakelen. Zo kom je niet voor verrassingen te staan en kan er ten alle tijden snel geschakeld worden.